Tik Tok dobry czy zły? – debata z udziałem uczniów i naukowców

Tik Tok to mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcja polega na możliwości publikowania krótkich materiałów wideo, w założeniu formą zbliżonych do teledysków muzycznych. Aplikacja zapewnia wielu osobom rozgłos, komentarz i lajki.

Tik Tok stał się bardzo modny i popularny wśród dzieci. Dziecko, które nie ma świadomości zagrożeń czyhających w sieci ze strony innych użytkowników Internetu, może nie wiedzieć jak reagować, kiedy np. ktoś prosi je o podanie danych osobowych czy wysłanie zdjęcia.

Co to jest Tik Tok i w jaki sposób z niego korzystać?
Co znajdziemy na Tik Toku?
Kto ma dostęp do naszych danych z aplikacji?
Czy Tik Tok jest bezpieczny dla dzieci?

„Tik Tok dobry czy zły?” to temat debaty, którą 1. grudnia br. zorganizowali naukowcy z naszego wydziału dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Katowicach.

W debacie wzięli udział uczniowie klas 1-3 oraz klasy 8a i 8c, którzy podzieleni na dwa zespoły wymieniali się argumentami „za” i „przeciw” użyteczności aplikacji Tik Tok.  Uczestnicy debaty, pomimo swojego wieku wykazali się szacunkiem dla poglądów przeciwnika, krytycznym i analitycznym myśleniem, myśleniem przyczynowo-skutkowym, formułowaniem racjonalnych argumentów.

Moderatorem spotkania był dr hab. Tomasz Huk, prof. UŚ (Dyrektor szkoły), a w roli ekspertów wystąpili dr Anna Brosch i mgr Łukasz Wielgosz.

Wydarzenie zostało zrealizowane z dotacji Miasta Katowice.

Skip to content