Pierwsze kroki w projektowaniu

W pierwszym etapie nauki uczniowie klas 7 i 8 mieli okazję nauczyć się podstaw projektowania 3D z wykorzystaniem programu TinkerCad. Tematyka zajęć obejmowała nie tylko umiejętność poprawnego poruszania się w przestrzeni 3D (płaszczyzna X-Y-Z), ale także budowania od zera konkretnego modelu. Każdy uczeń otrzymał prototyp przygotowany wcześniej przez nauczyciela i przyrząd pomiarowy – suwmiarkę. Zadaniem ucznia było zamodelowanie elementu z dokładnością poniżej 1mm. Następnie projekty uczniów były drukowane na szkolnej drukarce FlashForge Adventurer 3 zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Dla niemal wszystkich uczniów nauka projektowania była czymś zupełnie nowym. Zajęcia sprawiły wiele radości i wywołały dużą dawkę ekscytacji. Plusem lekcji było wymuszenie kreatywnego myślenia, zaangażowanie wyobraźni i wykorzystanie myślenia analitycznego. A wszystko to w dziedzinie jaką jest informatyka.

Skip to content