Zadania na wtorek 7 kwietnia

Klasa 1 a

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj w podręczniku na str. 74 – 75 tekst o Świętach Wielkanocnych;
– narysuj w zeszycie pisankę lub inny symbol wielkanocny i podpisz: Wielkanoc.
Edukacja matematyczna:
– utrwal dodawanie i odejmowanie liczb korzystając z poniższego linku https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-w-zakresie-20_1_12.

Klasa 1 b

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj tekst o świętach Wielkanocnych str. 74;
– zrób ćwiczenia 1 i 2 str. 78;
– wpisz nazwy symboli Wielkanocy do zeszytu.
Edukacja matematyczna:
– zrób zadanie 2 str. 36 (ćwiczenia).
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Proponuję codzienną modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego. Zagraj w grę: https://wordwall.net/pl/resource/1221878/religia/wielki-post

Klasa 1 c

Religia:
– przygotowanie do Świąt Wielkiej Nocy, proponuję codzienną modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego;
– zagraj w grę: https://wordwall.net/pl/resource/1221878/religia/wielki-post
Edukacja polonistyczna:
– drukowane i pisane litery: Sz, sz- wykonaj zadania z podręcznika ze str. 44 – 1,2 (bez podpunktów), 45 (3- bez podpunktów) oraz z ćwiczeń ze str. 40.
Edukacja matematyczna:
– dopełnianie do pełnej dziesiątki – wykonaj w ćwiczeniach zadanie 1 (modyfikacja polecenia: narysuj wybrany przykład ekologicznego zachowania) i 2, 3 ze str. 36.
Wychowanie- fizyczne:
– przebierz się w wygodny strój, weź udział w zajęciach z jogi dla dzieci zawartych w linku https://www.youtube.com/watch?v=M2drKZqe-cQ

Klasa 2 a

Edukacja polonistyczna:
– świąteczne ,,części mowy” : napisz w zeszycie po 6 rzeczowników, czasowników i przymiotników związanych ze świętami.
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia LICZĘ str. 58 – 59.
Informatyka:
– poszukaj świątecznych ciekawostek i znaczenia symboli: palma, baranek, pisanka…
Język angielski:
Topic: Food, delicious food!
– zadanie 1 str. 52 (podręcznik) – posłuchaj nagrania, wskaż właściwy rysunek i powtórz nowe słówka, powtórz czynność, a następnie spróbuj powiedzieć słówka z pamięci;
– zapisz w zeszycie temat, wypisz i przetłumacz słówka;
– zadanie 3 str. 52 (podręcznik) – posłuchaj a następnie zaśpiewaj rymowankę „Annie’s chant”;
– wykonaj ćw. 1 i 2 str. 50 (zeszyt ćwiczeń);
– posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc

Klasa 2 b

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj tekst z lukami (załącznik), wpisz na komputerze właściwe wyrazy, aby powstały logiczne zdania;
– odczytaj cały tekst;
– wpisz do zeszytu Lekcja, Data, Temat: Zwyczaje wielkanocne.;
– wypisz z tekstu po jednym zdaniu oznajmującym i wykrzyknikowym;
– ułóż i zapisz jedno zdanie pytające, znajdź w tekście odpowiedź;
– obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=cKX2EsZk6ZA
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia matematyczno – przyrodnicze str. 43, zad. 3 + dwa pierwsze kwadraty pod zadaniem;
Religia:
– skorzystaj z TV live Mocni w Duchu (dzieci) – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-12.30, program dla dzieci;
Język angielski:
– Topic: Easter.
– zad. 1 str. 79 (podręcznik) Posłuchaj, wskaż i powtórz słówka. Spróbuj wymienić nowe słówka z pamięci;
– zapisz w zeszycie temat i nowe słówka, przetłumacz je;
– popatrz i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=2o2bFIGtJ54 ;
– zad. 2 str. 78 Posłuchaj piosenki „It’s Easter time”. Wskaż na obrazku właściwe elementy, następnie zaśpiewaj;
– wykonaj ćw. 1 i 2 na str. 79.

Klasa 3 a

Edukacja polonistyczna:
Temat: Tradycje wielkanocne z różnych stron świata.
– przeczytaj tekst „Zwyczaje wielkanocne” (karta pracy załącznik nr 6);
– wybierz właściwe zakończenia zdań pod tekstem opowiadania;
– odeślij kartę do nauczyciela;
– zapisz temat w zeszycie;
– wypisz z tekstu opowiadania po 3 rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, – zapisz je pod tematem lekcji.
Edukacja matematyczna:
Temat: Zadania różne.
– wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 28 ćw. 1, 2.
Język angielski:
Topic: Extra activities.
– zaśpiewaj piosenkę „Jobs”;
– zad. 1 str. 48 (podręcznik) Zapytaj i odpowiedz, która godzina. Następnie sprawdź swoje odpowiedzi słuchając nagrania;
– popatrz i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM ;
– zad. 2 str. 48 Posłuchaj i wskaż. Powtórz zdania;
– zad. 3 str. 48 Zapytaj i odpowiedz. Następnie posłuchaj i sprawdź swoje odpowiedzi;
– zad. 4 str. 48 Uzupełnij zdania i przeczytaj na głos;
– wykonaj ćw. 1 i 2 ze str. 45 w zeszycie ćwiczeń;
– zagraj w dowolną grę na platformie edukacyjnej.

Klasa 3 b

Edukacja polonistyczna:
– obejrzyj materiał zawarty w podanym linku:
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_24_112_p0
koszyczek: JAK KURA Z JAJKIEM:
– nożyczki – Wyspa Wielkanocna;
– samochód – Wielkanoc na świecie;
– miś – Które zwierzęta wylęgają się z jaj;
– balon- Śmigus – dyngus;
– sudoku- (załącznik 1) ;
– w zeszycie do polskiego bez nowego tematu lekcji wypisz zwyczaje Świąt Wielkanocnych, zilustruj jeden z nich;
Edukacja matematyczna:
– odkoduj podany obrazek i dorysuj symetrycznie drugą jego część 9 (załącznik 2).
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy, proponuję modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego, zagraj w grę: https://wordwall.net/pl/resource/1221878/religia/wielki-post;

Klasa 4 a

Język polski:
Temat: „Jeden z dwunastu” – turniej ortograficzny online o godzinie 13.00.
– przedstaw się pozostałym uczestnikom gry, krótko opowiedz o swoich zainteresowaniach;
– uporządkuj alfabetyczne wyrazy podane w zdaniu;
– wyjaśnij pisownię wyrazów, przywołując odpowiednią regułę i wyraz ilustrujący wymianę głosek, np.: „ó” na „o”, ż” na „g”, „rz” na „r” „ch” na „sz” , „h” na”, „g”.‘
– uzupełnij online dyktando dla klas IV- VI (ch, h) „ Na działce”;
https://www.dyktanda.net
– zapisz w zeszycie wyrazy, które sprawiły ci trudność; zapamiętaj poprawną pisownię; ułóż z nimi zdania.
Język angielski I grupa:
Temat: Zdania przeczące i pytające w Present Simple. Lekcja on – line o 10.00;
– wykonaj ćw. 4 i 5, str. 74 w ćwiczeniach.
Język angielski II grupa:
Topic: My favourite sport – mój ulubiony sport. Listening.
– posłuchaj nagrania 38:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to ;
– na podstawie nagrania wykonaj ćw. 4 w podręczniku na stronie 89 oraz 3, 4 w zeszycie ćwiczeń na stronie 86.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 3 serie ćwiczeń wzmacniających ramiona i plecy: 1 min pajacyki, 5 pompek (mogą być w oparciu na kolanach), 10 wznosów ramion w przód z małymi butelkami wody, 10 razy na każdą stronę jednoczesne unoszenie lewej ręki i prawej nogi w klęku podpartym, 10 wznosów tułowia w leżeniu przodem (na brzuchu), po każdej serii zrób 1 min przerwy;
– wykonaj ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym i rozkrocznym.
Matematyka:
Temat: Łamigłówki.
– rozwiąż sześć łamigłówek z zapałkami ze strony https://www.matzoo.pl/lamiglowki/zapalki-poziom-2-trzeba-pomyslec_40_255.html#task.

Klasa 4 b

Przyroda:
Temat: Utrwalenie wiadomości.
– wejdź na squla: przyroda, dział Najbliższa okolica, zrób test: Ukształtowanie terenu oraz Wody słodkie i słone. Osoby chętne mogą zrobić więcej na punkty z aktywności.
– zrób zdjęcie stron 83, 84, 85 z ćwiczeń i wyślij ekl@sp11katowice.pl
Język polski:
Temat: W filmowym świecie fantastyki.
– zachęcam do obejrzenia drugiej godziny ekranizacji lektury C. S. Lewisa „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa” https://www.cda.pl/video/101071356
Muzyka:
Muzyczne kalambury:
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne np. dyrygować orkiestrą, deszczowa piosenka i inne, które wpadną Wam do głowy.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach poprawy kondycji fizycznej pomóż rodzicom w świątecznych porządkach.
WDŻ:
– obejrzyj film na YouTube n/t – zasady zachowania przy stole Świąt.

Klasa 5 a

Język angielski:
Topic: Past simple (pytania otwarte typu Wh-).
– przeczytaj tabelkę Grammar w podręczniku na stronie 87;
– przepisz do zeszytu wraz z polskimi znaczeniami:
What? – Co?; Why? – Dlaczego?; Where? – Gdzie?; When? – Kiedy?; Who? – Kto?;
– wykonaj ćw. 6, 7, 8 w zeszycie ćwiczeń na str. 85.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach aktywności ruchowej posprzątaj dokładnie swój pokój.
Język polski:
Lekcja online.
Historia:
– przeczytaj temat str. 160 – 164 „Zanim powstała Polska”;
– obejrzyj film o osadzie w Biskupinie https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck.
Matematyka:
Temat: Sztuczki matematyczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=2d0Av2nU5ts;
– pomyśl, czy jest to możliwe.

Klasa 5 b

Język angielski gr. I:
Topic: Past simple (pytania otwarte typu Wh-).
– przeczytaj tabelkę Grammar w podręczniku na str. 87;
– przepisz do zeszytu wraz z polskimi znaczeniami:
What? – Co?; Why? – Dlaczego?; Where? – Gdzie?; When? – Kiedy?; Who? – Kto?;
– wykonaj ćw. 6, 7, 8 w zeszycie ćwiczeń na str. 85.
Technika:
– wykonaj pisankę w formie przestrzennej lub płaskiej.
Historia:
– przeczytaj temat na str. 160 -164 „Zanim powstała Polska”
– obejrzyj film o osadzie w Biskupinie https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck
Matematyka:
Temat: Łamigłówki.
– sprawdź siebie w tabliczce mnożenia na czas https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-na-czas_19_249
– rozwiąż pięć zagadek ze strony https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-matematyczne-logiczne/
Język angielski gr. II:
Topic: Liczebniki porządkowe.
– obejrzyj filmik dotyczący liczebników porządkowych:
https://www.youtube.com/watch?v=1n87M3XJZX0 ;
– wykonaj ćw. 6 w podręczniku na str. 87 – posłuchaj i powtórz (nagranie 32:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to );
– wykonaj ćw. 3, 4 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.
Wychowanie fizyczne:
– zaangażuj osobę z rodziny do wspólnego treningu www.youtube.com/watch?v=V1qNhbGj8ZQ

Klasa 5 c

Religia:
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
– spróbuj swoich sił w krótkich quizach religijnych online:
https://wordwall.net/resource/1083908/religia/niedziela-palmowa
https://wordwall.net/resource/755658/religia/bierzcie-i-pijcie
https://wordwall.net/resource/1028328/religia/droga-krzy%c5%bcowa-%c4%87wiczenie
https://learningapps.org/2151200
Muzyka:
Temat: Muzyczne kalambury.
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne, np. śpiewać każdy może, orkiestra smyczkowa, klucz do muzyki…
Język polski:
– lekcja online.
Matematyka:
Temat: Sztuczki matematyczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=2d0Av2nU5ts
– pomyśl, czy jest to możliwe.
Wychowanie fizyczne:
– zaangażuj osobę z rodziny do wspólnego treningu.
www.youtube.com/watch?v=V1qNhbGj8ZQ

Klasa 5 d

Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki film (max. 30 sekund) ukazujący Twoją aktywność fizyczną w domu. Mile widziane oryginalne pomysły np. tenis stołowy z tatą przy kuchennym stole itp. Filmiki proszę wysyłać pod adres pb@sp11katowice.pl wraz ze zgodą na publikację do dnia 15.04.2020. Filmy bez zgody nie będą zamieszczona na szkolnym Facebooku.
Historia:
Temat: System feudalny. – przeczytaj rozdz.str. 132 – 135;
– zwróć uwagę na : jak było podzielone społeczeństwo w średniowieczu, jakie prawa i obowiązki miały te grupy społeczne,
– zapamiętaj pojęcia: przywilej, lenno, hołd lenny.
Język angielski:
Topic: Past simple (pytania otwarte typu Wh-).
– przeczytaj tabelkę Grammar w podręczniku na str. 87.
– przepisz do zeszytu wraz z polskimi znaczeniami:
What? – Co?; Why? – Dlaczego?; Where? – Gdzie?; When? – Kiedy?; Who? – Kto?;
– wykonaj ćw. 6, 7, 8 w zeszycie ćwiczeń na str. 85.
Matematyka”
Temat: Sztuczki matematyczne.
– obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=2d0Av2nU5ts
– pomyśl, czy jest to możliwe.
Język polski”
Temat: Tworzymy lapbooka z lektury „Katarynka”.
– jak zrobić lapbooka www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw
– w lapbooku umieśćcie następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl

Klasa 6 a

Język angielski gr.1:
Topic: Shopping habits.
– przeczytaj tekst w podręczniku na str. 94 (nagranie do tekstu 33: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to );
– na podstawie tekstu wykonaj ćw. 1,2 w podręczniku na str. 94 oraz ćw. 1, 2, 3 w zeszycie ćwiczeń na str. 68. Możesz korzystać ze słownictwa Zakupy w podręczniku na str. 98.
Język polski:
– przypomnij sobie podstawowe informacje o podmiocie i orzeczeniu (podręcznik fioletowy str. 123, 127);
– zagraj w gry utrwalające te wiadomości (labirynt, test, teleturniej):
https://wordwall.net/pl/resource/918876/podmiot-i-orzeczenie.
Biologia:
– zajęcia online, o godzinie 11.00 włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji. Przygotuj zeszyt.
Geografia:
Temat: Turystyczne atrakcje Słowacji.
– https://magazyn.travelist.pl/top-10-najwieksze-atrakcje-slowacji-ciekawe-miejsca-zabytki;
– zobacz najciekawsze miejsca turystyczne Słowacji i wymień je do zeszytu;
– zastanów się, które najbardziej chciałbyś zobaczyć.
Wychowanie fizyczne:
– spróbuj wykonać żonglerkę tak jak w piłce nożnej papierem toaletowym.
Język angielski gr. 2:
Topic: Everyday objects. Vocabulary. Przedmioty codziennego użytku. Utrwalenie słownictwa.
– wykonaj zad. 4/91 do zeszytu (stationery – artykuły biurowe; personal items – przedmioty osobiste; household objects – przedmioty z gospodarstwa domowego). Proszę sprawdzić zadanie słuchając nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1FPAvM1pgb1mUfbGZHKTtjdwCS1oK77J0/view?usp=sharing
– wykonaj zad. 5/91 do zeszytu, zapisując tylko odpowiedzi
– wykonaj zad. 6/91 online:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd2a_ho0mH7zTH38_SUnU_gTWWYqJZIJakAJ2JQX3ppCFh8rA/viewform?usp=sf_link
Link do odsłuchu:
https://drive.google.com/file/d/1OCI2vAOJnVv0RZFiTVSvGr16zz0UHz_z/view?usp=sharing

Klasa 6 b

Język polski:
Temat: Tworzymy lapbooka ulubionej lektury.
– jak zrobić lapbooka https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw
– w lapbooku umieście następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami;
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.);
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Informatyka:
Temat: Wykonanie pisanki w programie Scratch.
Historia:
Temat: Rewolucja Francuska.
– przeczytaj temat: „Rewolucja Francuska” s. 184-185 i zwróć uwagę na to, jak było podzielone społeczeństwo francuskie przed wybuchem rewolucji – wypisz, kto należał do stanu pierwszego, drugiego i trzeciego;
– obejrzyj filmik na temat rewolucji francuskiej – 6 min.
https://www.youtube.com/watch?v=ed3ncsgZJ7U
Religia:
Temat: Wielki Tydzień.
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
Język angielski:
Temat: Happy Easter.
– obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=onFF6NVwEeU
– wypisz słowa związane z Wielkanocą wraz z tłumaczeniem – pomoże Ci w tym przesłana na email karta pracy (ćw.1);
– połącz zdania (karta pracy ćw.2) i zapisz je w zeszycie;
– ćw. 3 i 4 dla chętnych.

Klasa 6 c

Język polski:
– zajęcia online o godzinie 10.00 – 10.45 (I grupa) i o godzinie 11.00 – 11.45 (II grupa). Włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach szeroko rozumianej aktywności ruchowej pomóż mamie w porządkach świątecznych.
Włącz ulubioną muzykę i zabieramy się do pracy.
Matematyka:
– dziś potrenuj logiczne myślenie.
https://zagadkowcy.wordpress.com/2014/06/18/zapalkowe-lamiglowki/ Dobrej zabawy.
Technika: Rzut prostokątny:
– wykonaj ćw 5 str. 45. Prześlij zdjęcia lub skan ćwiczeń z poprzedniego tygodnia i aktualne.
Informatyka:
– dokończ skrypty dział: „Trafiony zatopiony” . Dla chętnych zadanie 1 str. 86. Wszystkie zbudowane przez Ciebie skrypty w postaci zrzutu ekranu lub innej prześlij do oceny.

Klasa 7 a

Historia:
Temat: Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku.
– przeczytaj rozdz. str. 148 – 15;
– zwróć uwagę, na: co cechowało polski pozytywizm, cechy Młodej Polski;
– poznaj najwybitniejszych twórców ” polskie kultury narodowej”.
Język angielski grupa 1:
Temat: Happy Easter!
– obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s
– napisz w zeszycie 10 słów związanych z Wielkanocą.
Język angielski grupa 2:
Topic: Revision – unit 7. Utrwalenie materiału z unitu 7.
– wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 84.
Geografia:
Temat: Regiony turystyczne w Polsce – część 2;
https://www.staypoland.com/pl/najwieksze-atrakcje-turystyczne-w-polsce/
https://podroze.onet.pl/polska/najwieksze-atrakcje-turystyczne-polski-wg-polskiej-organizacji-turystycznej/gm0p98k
– obejrzyj propozycje turystycznych miejsc Polski. Możesz wykorzystać je do swojego projektu.
Matematyka:
Temat: Sztuczki matematyczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=2d0Av2nU5ts
– pomyśl, czy jest to możliwe.
Język polski:
Temat: Pisupisu.pl – quiz.
– dziś możesz wejść na stronę http://pisupisu.pl/klasa7 i sprawdzić, jak dobrze pamiętasz poznane lektury. Znasz odpowiedzi?
Wychowanie fizyczne:
Lekcja online.
Wychowanie do życia w rodzinie:
Lekcja online.

Klasa 7 b

Informatyka I i II gr.:
rkinf.pl/03sp11klasa7.pdf
rkinf.pl/03sp11klasa8.pdf
Fizyka:
– obejrzyj film „Maria Skłodowska-Curie” (2016).
J. angielski:
Topic: Learning to work. Works and job. Vocabulary.
– zapoznaj się ze słownictwem z rozdziału 8.1 (str. 94 – 95); w razie problemów skorzystaj ze słowniczka w podręczniku str. 103;
– wykonaj zadania w ćwiczeniach (1 – 5 str. 89);
– InstaLing wykonujemy do środy (8 kwietnia) włącznie i zaczynamy po świętach od 14 kwietnia (wtorek).
J. polski:
Temat: Który z bohaterów lektury zyskał twój podziw?
– zastanów się, który z bohaterów zasługuje na twój podziw i dlaczego.
Chemia:
– lekcja online.

Klasa 7 c

Język niemiecki:
Temat: Ostern (Wielkanoc).
– zrób ćwiczenie on-line https://learningapps.org/4808872
– wypisz słówka, przetłumacz na język polski, narysuj lub poszukaj i wklej pasujące obrazki.
Historia:
Temat: Jak działała Organizacja Bojowa PPS?
– przeczytaj str. 146 – 147, wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad z działaczem organizacji( ułóż pytania i odpowiedzi) czas wykonania 21.04.
Religia:
– sprawdź swoją wiedzę w quizach online
https://learningapps.org/1457211
https://learningapps.org/view4646065
Chemia:
Temat: Podstawowe prawa chemiczne. Lekcja online.
Matematyka:
Temat: Zagadki logiczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA
-zgadłeś odpowiedzi?
Język polski:
Temat: Pisupisu.pl – quiz.
– dziś możesz wejść na stronę http://pisupisu.pl/klasa7 i sprawdzić, jak dobrze pamiętasz poznane lektury. Znasz odpowiedzi?
Informatyka:
rkinf.pl/03sp11klasa7.pdf

Klasa 8 a

Język niemiecki:
Temat:Ostern (Wielkanoc);
– karta pracy (link w wiadomościach na Vulcanie).
Wiedza o społeczeństwie:
– powstanie ONZ i Nato str. 168 – 171, przeczytaj;
– wypisz cele i zadania ONZ , obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=wSOV2YXSLCA
Język angielski 1 grupa:
Temat: Happy Easter!
– https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s
– napisz w zeszycie 10 słów związanych z Wielkanocą.
Język angielski 2 grupa:
Topic: Passive voice. Exercises and consolidation.;
– dokończ zadania z karty pracy z poniedziałku (6 kwietnia).
Informatyka:
– http://rkinf.pl/03sp11klasa8.pdf
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalimy skip C.;
– wejdź na www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Język polski:
Temat: Charyzmatyczny profesor.;
– przeanalizuj jeszcze raz fragment lektury „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” i odpowiedz w trzech zdaniach na pytanie: jak profesor traktował swoich uczniów?”
– wyjaśnij pojęcie charyzmatyczny;
– zastanów się nad tym, jaki światopogląd reprezentuje profesor?
Historia:
– przeczytaj temat str. 207 – 209 „Powstanie Solidarności”;
– obejrzyj filmik o powstaniu Solidarności;
https://www.youtube.com/results?search_query=powstanie+solidarno%C5%9Bci+

Klasa 8 b

Informatyka:
rkinf.pl/03sp11klasa7.pdf
rkinf.pl/03sp11klasa8.pdf
Język niemiecki :
Temat: Ostern (Wielkanoc).
– karta pracy (link w wiadomościach na Vulcanie).
Wychowanie fizyczne:
– ćwiczenie układów i żonglerki.
Język polski :
(zadanie na 6, 7, 8.04.2020)
Temat: Tworzymy lapbooka dowolnej lektury obowiązkowej.
– jak zrobić lapbooka https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
– w lapbooku umieśćcie następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Chemia:
– kontynuacja filmu „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
WOS:
Powstanie ONZ i Nato – str. 168 – 171, przeczytaj.
– wypisz cele i zadania ONZ , obejrzyj filmik 6 min
https://www.youtube.com/watch?v=wSOV2YXSLCA na temat ONZ.
Matematyka:
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)

Klasa 8 c

Fizyka:
– w ramach fizyki i chemii w tym tygodniu zobacz film „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Biologia:
– utrwalenie wiadomości https://www.youtube.com/watch?v=YKXyVpQlz-M&t=12s
– dla zainteresowanych film dokumentalny Home: Ziemia S.O.S. Polecam dla całej rodziny https://www.youtube.com/watch?v=XRk1nTMsu50
Język polski:
Temat: Charyzmatyczny profesor.
– przeanalizuj jeszcze raz fragment lektury „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” i odpowiedz w trzech zdaniach na pytanie: jak profesor traktował swoich uczniów?”;
– wyjaśnij pojęcie charyzmatyczny;
– zastanów się nad tym, jaki światopogląd reprezentuje profesor?
Religia:
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
Sprawdź swoją wiedzę w quizach online:
https://learningapps.org/1457211
https://learningapps.org/view4646065
Język angielski:
Temat: Happy Easter!
– obejrzyj krótki film:
https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s
– napisz w zeszycie 10 słów związanych z Wielkanocą.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych.
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)
Informatyka:
rkinf.pl/03sp11klasa7.pdf
rkinf.pl/03sp11klasa8.pdf

Skip to content