Zadania na środę 8 kwietnia

Klasa 1 a

Edukacja polonistyczno – społeczna:
– obejrzyj film pt.: „W głowie się nie mieści” klikając w link https://www.cda.pl/video/432179676;
– wykonaj samodzielnie kartkę świąteczną dla swoich rodziców.
Język angielski:
– przypomnij sobie nazwy produktów spożywczych śpiewając piosenkę „Colin’s chant”;
– zad. 2 str. 53 (podręcznik) Posłuchaj i wskaż właściwe produkty.
Pamiętaj: I like – lubię I don’t like – nie lubię
– wykonaj karty obrazkowe z produktami spożywczymi (wycinanki w zeszycie ćwiczeń). Powiedz, które produkty lubisz, a których nie. Zagraj w dowolną grę (np. znikająca karta).
– wykonaj ćw. 1 i 2 str. 51 w zeszycie ćwiczeń.

Klasa 1 b

Edukacja polonistyczna:
– narysuj pisanki wg życzeń dzieci (ćwiczenia str. 79)
Edukacja plastyczna:
– zrób swoją pisankę
Język angielski:
– zad. 1 str. 78 (podręcznik) Posłuchaj, wskaż i powtórz słówka. Spróbuj wymienić nowe słówka z pamięci;
– popatrz i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=2o2bFIGtJ54 ;
– zad. 2 str. 78 Posłuchaj piosenki „Five little rabbits”. Wskaż na obrazku właściwe elementy, następnie zaśpiewaj;
– zad. 3 str. 78 Popatrz na obrazek. Znajdź kolorowe jajka i policz je po angielsku. Powiedz, w jakich są kolorach.
– wykonaj ćw. 1 i 2 na str. 76.

Klasa 1 c

Edukacja przyrodnicza:
– ochrona przyrody w pojęciu edukacji globalnejb – obejrzyj nagranie z przedstawioną przez nauczyciela bajką (link przesłany przez dziennik elektroniczny).
Edukacja plastyczna:
– wykonaj plakat „Ratujmy ziemię” techniką kolażu, wykorzystaj materiały do których masz dostęp; poproś dorosłego, aby zdjęcie wykonanej pracy przesłał do wychowawcy.

Klasa 2 a

Plastyka:
– wykonaj świąteczną ozdobę – propozycje https://www.superkid.pl/wielkanoc-dla-dzieci.
Muzyka:
– wysłuchaj utworu P. Czajkowskiego ,,Walc kwiatów” z baletu ,,Dziadek do orzechów”, wykonaj ilustrację do utworu.

Klasa 2 b

Edukacja polonistyczna:
– napisz w zeszycie życzenia wielkanocne dla kolegów/koleżanek z klasy, pamiętaj o podpisaniu się imieniem;
– zrób zdjęcie życzeń wyślij mailem do nauczyciela oraz do dzieci z naszej klasy, do życzeń dołącz zdjęcie wykonanej w poniedziałek pisanki;
– przeczytaj i rozwiąż zagadki dot. Wielkanocy (załącznik), rozwiązania wpisz do zeszytu z j. polskiego;
– obejrzyj filmik o Wielkanocy:
https://www.youtube.com/watch?v=pRPZDQY3h60
Edukacja informatyczna:
– otwórz program graficzny Paint, narysuj wielkanocny koszyczek, zapisz pracę, wyślij mailem do nauczyciela;
Religia:
– uzupełnij w podręczniku temat 36 Wielkanoc – Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego, str. 74 -75;
– obejrzyj wersję elektroniczną podręcznika temat 36.
Edukacja zdrowotna:
– wykonaj ćwiczenia zgodnie z załącznikiem.

Klasa 3 a

Edukacja plastyczna:
– wykonaj kartkę świąteczną, możesz skorzystać z propozycji na stronie https://stylowi.pl/49305554 lub wymyślić własny projekt.
Edukacja polonistyczna:
Temat: Życzenia świąteczne.
– odgadnij zagadki na stronie https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc, odpowiedzi zapisz w brudnopisie;
– zapisz temat lekcji w zeszycie;
– pod tematem zapisz odpowiedzi zagadek w kolejności alfabetycznej;
– ułóż życzenia świąteczne korzystając z podanego słownictwa (karta pracy- załącznik nr 7, zad. 1);
– życzenia napisz na własnoręcznie wykonanej kartce świątecznej.
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Proponuję modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego. Zagraj w grę: https://wordwall.net/pl/resource/1221878/religia/wielki-post
Edukacja ruchowa:
– zorganizuj dla rodziny zawody z pisankami (karta pracy- załącznik nr 7, zad. 2)

Klasa 3 b

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj tekst pt.: Wielkanocne zwyczaje” i odpowiedz na podane pytania (załącznik 1);
– zapisz w zeszycie do polskiego temat: Święta tuż, tuż;
– pod tematem zapisz odpowiedzi na podane pytania;(proszę o wysłanie wykonanego zadania);
– wyrzuć i narysuj (załącznik 2 i 3).
Edukacja matematyczna:
– wykonaj obliczenia i pokoloruj pisankę (załącznik 4).
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Pomocą może być: https://view.genial.ly/5e889f4dd5aa510e32bbe754/presentation-jezus-zyje
Język angielski:
Topic: Extra activities.
– zaśpiewaj piosenkę „Jobs”;
– zad. 1 str. 48 (podręcznik). Zapytaj i odpowiedz, która godzina. Następnie sprawdź swoje odpowiedzi słuchając nagrania;
– popatrz i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM ;
– zad. 2 str. 48. Posłuchaj i wskaż. Powtórz zdania;
– zad. 3 str. 48. Zapytaj i odpowiedz. Następnie posłuchaj i sprawdź swoje odpowiedzi;
– zad. 4 str 48. Uzupełnij zdania i przeczytaj na głos;
– wykonaj ćw. 1 i 2 ze str. 45 w zeszycie ćwiczeń;
– zagraj w dowolną grę na platformie edukacyjnej.

Klasa 4 a

Język angielski I grupa:
Temat: Happy Easter.
– zapisz temat w zeszycie;
– wejdź na https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter i poćwicz słówka związane z Wielkanocą;
– narysuj w zeszycie rysunki związane z Wielkanocą i podpisz je: Easter basket -koszyk wielkanocny, zajączki – bunnies, Easter eggs -pisanki, Easter card – kartka świąteczna, chicks – kurczaki, Easter hunt – szukanie jajek, lamb – owieczka, hot cross buns – bułki świąteczne, nest – gniazdo;
– obejrzyj krótki film o zwyczajach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii: https://www.youtube.com/watch?v=onFF6NVwEeU
Język polski:
Temat: Może to cię zainteresuje?
– zachęć kolegów do przeczytania książki „ Król Maciuś I”;
– wybierz fragment lektury i naucz się go pięknie czytać;
– opowiedz domownikom przygodę, która cię najbardziej zainteresowała;
– przygotuj się na omawianie lektury po świętach.
Matematyka:
Temat: Łamigłówki.
– sprawdź siebie w tabliczce mnożenia na czas https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-na-czas_19_249
– sprawdź siebie w tabliczce dzielenia https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-test_19_188.
Muzyka:
Temat: Muzyczne kalambury.
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne np. dyrygować orkiestrą, deszczowa piosenka i inne, które wpadną Wam do głowy.
Religia:
– spróbuj swoich sił w krótkich quizach religijnych online:
https://wordwall.net/resource/1083908/religia/niedziela-palmowa
https://wordwall.net/resource/755658/religia/bierzcie-i-pijcie
https://wordwall.net/resource/1028328/religia/droga-krzy%c5%bcowa-%c4%87wiczenie
https://learningapps.org/2151200
Plastyka:
– dokończ pracę z poprzedniej lekcji (praca o tematyce wielkanocnej).
Język angielski II grupa:
Topic: Formularz w klubie sportowym.
– przepisz do zeszytu pytania wraz z polskimi znaczeniami:
What are your favourite sports? – Jakie są twoje ulubione sporty?
Who are your favourite sports stars? – Kim są twoje ulubione gwiazdy sportu?
Which sports do you play? – Jakie sporty uprawiasz?
How often? – Jak często?
How good are you? – Jak dobry jesteś?
– na podstawie ćw. 6 w podręczniku na str. 89 wykonaj ćw. 6,7,8 w zeszycie ćwiczeń na str. 87.

Klasa 4 b

Język angielski:
Topic: Easter – customs and traditions. Wielkanoc – zwyczaje i tradycje;
– zapoznaj się ze słownictwem związanym z Wielkanocą przesłanym na dzienniku oraz wykonaj załączone ćwiczenia.
Matematyka:
– wejdź na stronę https://www.zabawyzarchimedesem.pl/matematyka-jest-piekna/azjatycka-strona-logiki/ i wybierz dla siebie jedną łamigłówkę. – odeślij do mnie odpowiedź. Oczywiście nie musisz niczego drukować. Odpowiedź zapisz w zeszycie i przyślij mi zdjęcie.
Przyroda:
Temat: Krajobraz wczoraj i dziś.
– na podstawie różnych źródeł informacji napisz referat (do 10 zdań) nt. Jak powstały Katowice? Pracę ręcznie zapisz w zeszycie, zrób zdjęcie i wyślij ekl@sp11katowice.pl do 20.04.
Język polski:
– zajęcia online o godzinie 10.00-10.45. Włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji.
Plastyka:
– dokończ pracę z poprzedniej lekcji (praca o tematyce wielkanocnej).

Klasa 5 a

Język angielski gr.2:
Topic: Past Simple – WH… questions. Pytania szczegółowe/otwarte w czasie Past Simple.
– pod tematem lekcji przepisz lub wydrukuj i wklej do zeszytu; notatkę: https://drive.google.com/file/d/1xdmHeJvqlChgodfHduIIzQVh6arROMiZ/view?usp=sharing
– wykonaj zad.8/87 z podręcznika do zeszytu.
Matematyka:
Temat: Zagadki logiczne.
– obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA;
– zgadłeś odpowiedzi?
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Pomocą może być: https://view.genial.ly/5e889f4dd5aa510e32bbe754/presentation-jezus-zyje
Język polski:
Temat: Świąteczne dyktando.
– wykonaj dyktando online o prezentach świątecznych na stronie dyktanda online:
https://dyktanda.online/app/dyktando/76
– wybierz 3 wyrazy, których zapis sprawił Ci trudność i ułóż z nimi zdania o tematyce świątecznej.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach aktywności ruchowej pomóż mamie w przygotowaniach do świąt.

Klasa 5 b

Matematyka:
Temat: Łamigłówki.
– obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=35XWcx-L5xc
Język angielski gr. II:
Topic: Ulubiony sport i niezbędne wyposażenie.
– naucz się zwrotów i wyrażeń związanych ze sportem, które znajdziesz w podręczniku na str. 90;
– wykonaj ćw. 5 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.
Religia:
Temat: Przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy.
– pomocą może być: https://view.genial.ly/5e889f4dd5aa510e32bbe754/presentation-jezus-zyje
Język polski:
Temat: Dokańczamy lekturowego lapbooka.
– lekcja online godzina 12.00-13.00
Geografia:
Temat: Strefy klimatyczno- krajobrazowe. (cz. 2)
https://vider.info/vid/+fcn1sn
– obejrzyj bajkę „Król Lew” (1 część) i wymień, jakie 3 strefy krajobrazowe były przedstawione, podaj przykłady zwierząt i roślin w tych strefach;
– zamiast bajki możesz obejrzeć dowolny film o treści przyrodniczej (np.: życie na sawannie, w lesie równikowym, na pustyni) i napisz w zeszycie tytuł filmu, wypisz zwierzęta, rośliny, cechy klimatu, cechy krajobrazu.
Muzyka:
Temat: Muzyczne kalambury.
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne np. śpiewać każdy może, orkiestra smyczkowa, klucz do muzyki…
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki film (max. 30 sekund) ukazujący Twoją aktywność fizyczną w domu. Mile widziane oryginalne pomysły np. tenis stołowy z tatą przy kuchennym stole itp.
– filmiki proszę wysyłać pod adres pb@sp11katowice.pl wraz ze zgodą na publikację do dnia 15.04.2020. Filmy bez zgody nie będą zamieszczona na szkolnym Facebooku.
– wejdź na www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do

Klasa 5 c

Technika:
Temat: Rysunek techniczny.
– wykonaj w zeszycie ćw. 6 i 7 str. 50;
– pamiętaj o przesłaniu zdjęcia wykonanych ćwiczeń, również tych z poprzedniego tygodnia.
Język angielski:
Topic: Sports rules. Ulubiony sport i niezbędne wyposażenie.
– wysłuchaj dialogu z podręcznika na str. 88, śledząc tekst w książce. Link do odsłuchu: https://drive.google.com/file/d/1KCK24VUBx903GlXRWg-Uu2_Zz0Ng-bNS/view?usp=sharing
– wykonaj zadania 2,3/88 z podręcznika do zeszytu;
– utrwal słówka z unitu 7, rozwiązując quiz: https://quizlet.com/pl/403888226/junior-explorer-5-unit-7-flash-cards/
Biologia:
– utrwalamy wiadomości;
– wejdź na squla, klasa 5, przedmiot biologia, temat: Budowa roślin i Budowa roślin II;
– kod dostępu wyślę na Vulcan;
– ponumeruj strony w zeszycie, zrób zdjęcia od 16.03 i wyślij ekl@sp11katowice.pl
Język polski:
– przeczytaj mit o Heraklesie str. 152 – 159 podręcznik pomarańczowy;
– podczas przerwy świątecznej obejrzyj film „Herkules”
https://www.cda.pl/video/416260903
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki film (max. 30 sekund) ukazujący Twoją aktywność fizyczną w domu. Mile widziane oryginalne pomysły, np. tenis stołowy z tatą przy kuchennym stole itp.
– filmiki proszę wysyłać pod adres pb@sp11katowice.pl wraz ze zgodą na publikację do dnia 15.04.2020. Filmy bez zgody nie będą zamieszczone na szkolnym Facebooku.

Klasa 5 d

Informatyka:
– dokończ prezentację (dotyczy osób, które jej jeszcze nie przesłały do nauczyciela). Dla chętnych: ćwiczenie: „Dla zainteresowanych” str. 92 – może dotyczyć tradycji wielkanocnych.
Wychowanie fizyczne:
– posprzątaj swój pokój słuchając ulubionej muzyki ( kurze też 😉
Język polski:
Temat: Tworzymy lapbooka z lektury „Katarynka”.
– jak zrobić lapbooka www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw
– w lapbooku umieśćcie następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Matematyka:
Temat: Zagadki logiczne.
– obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA
– zgadłeś odpowiedzi?
Język angielski:
Topic: Liczebniki porządkowe.
– obejrzyj filmik dotyczący liczebników porządkowych:
https://www.youtube.com/watch?v=1n87M3XJZX0 ;
– wykonaj ćw. 6 w podręczniku na str. 87 – posłuchaj i powtórz (nagranie 32:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to );
– wykonaj ćw. 3, 4 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.

Klasa 6 a 

Wychowanie fizyczne:
– w ramach lekcji wychowania fizycznego posprzątaj swój pokój albo pomóż rodzicom w porządkach przedświątecznych;
– życzymy Wam zdrowych i mimo wszystko radosnych Świąt.
Muzyka:
Muzyczne kalambury
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne np. pierwsze skrzypce, grać na nerwach, wychodzić przed orkiestrę, taniec z gwiazdami…
Historia:
Temat: Jak rozpoczęła się rewolucja amerykańska?
– przeczytaj tekst str. 148 – 149;
– wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad (ułóż pytania i odpowiedzi),wymyśl swojego rozmówcę.
Język polski:
– lekcja online.
Matematyka:
– wejdź na stronę https://www.zabawyzarchimedesem.pl/matematyka-jest-piekna/szyfr/ i wyślij do mnie zaszyfrowane życzenia świąteczne skierowane do swoich kolegów. Zrób to jeszcze dziś.
Zajęcia z wychowawcą:
– lekcja online o godz. 13.30, link dostaniesz na pocztę.

Klasa 6 b

Religia:
Temat: Quiz religijny.
– spróbuj swoich sił w proponowanych, krótkich quizach religijnych online:
https://wordwall.net/resource/1083908/religia/niedziela-palmowa
https://wordwall.net/resource/755658/religia/bierzcie-i-pijcie
https://wordwall.net/resource/1028328/religia/droga-krzy%c5%bcowa-%c4%87wiczenie
https://learningapps.org/2151200
Matematyka:
Temat: Test online – liczby ujemne.
– godz. 10.00 – 12.00.
Zajęcia z wychowawcą:
Temat: Zwyczaje wielkanocne.
– propozycja do zapoznania się: https://www.garneczki.pl/blog/tradycje-i-zwyczaje-wielkanocne-w-polsce/
– Święta Wielkanocne to prawdziwie rodzinne, radosne święta. Zastanów się jakie tradycje kultywuje się w Twoim domu, które zwyczaje należą do Twoich ulubionych oraz, w jaki sposób możesz pomóc w przygotowaniach do Świąt.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Dbamy o kondycję fizyczną.
– w ramach poprawy kondycji fizycznej pomóż rodzicom w świątecznych porządkach.
Język polski:
Temat: Tworzymy lapbooka ulubionej lektury c.d.

Klasa 6 c

Historia:
Temat Jan Matejko i konstytucja 3 maja.
https://www.youtube.com/watch?v=_EjUJZPd2tk
– praca z tekstem źródłowym s. 171 pytanie 1 i 2 do zeszytu
Geografia:
Temat: Powtórzenie wiadomości – karta pracy.
– uzupełnij karty pracy wysłane przez e-dziennik. Odpowiedzi prześlij do piątku 17 kwietnia.
Język polski:
Temat: Bez kłopotu rozpoznasz rodzaje podmiotów.
– na platformie: https://epodreczniki.pl/a/bez-klopotu-rozpoznasz-typy-podmiotow/D1Gv0isE5 wykonaj ćwiczenia: 1, 3, 4 i 6. Sprawdź rozwiązanie.
Matematyka:
– wejdź na stronę https://www.zabawyzarchimedesem.pl/matematyka-jest-piekna/szyfr/ i wyślij do mnie zaszyfrowane życzenia świąteczne skierowane do swoich kolegów. Zrób to jeszcze dziś.
Zajęcia z wychowawcą:
Lekcja on – line- tradycje świąteczne w naszym domu.
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Proponuję codzienną modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego. Zagraj w grę:
https://view.genial.ly/5e821108aafed90da9c35000/interactive-image-ostatnia-wieczerza
Wychowanie fizyczne:
– zapytaj rodziców w czym możesz pomóc w przygotowaniach świątecznych, może coś w kuchni, może zaproponujesz wspólną zabawę z rodzeństwem, może wykonasz ozdobę świąteczną i udekorujesz mieszkanie, może ruletka sportowa https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia a może inwencja własna, byle bezpieczna.
Wesołych Świąt dla całej rodzinki.

Klasa 7 a

Język niemiecki grupa1:
Temat: Ostern (Wielkanoc).
– zrób ćwiczenie on-line https://learningapps.org/4808872
– wypisz słówka, przetłumacz na język polski, narysuj lub poszukaj i wklej pasujące obrazki.
Język angielski grupa 2:
Topic: Check yourself. Sprawdzam siebie. Test z unitu 7.
– samodzielnie wykonaj krótki test podsumowujący pracę z rozdziału7 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfrbXtydGrIo7eZH08CH79EVPu1U7B4vuvuLjrhKRjApth9Pg/viewform?usp=sf_link
Muzyka:
– wyślij link do swojego ulubionego utworu muzycznego.
Matematyka:
Temat: Zagadki logiczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA
Zgadłeś odpowiedzi?
Religia:
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
– sprawdź swoją wiedzę w quizach online
https://learningapps.org/1457211
https://learningapps.org/view4646065
Fizyka:
– obejrzyj film „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Biologia:
Zajęcia online 8.04. O godzinie 12.00 włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji. Przygotuj zeszyt.
Język polski:
Temat: Bezbłędne święta.
– który zapis jest poprawny: Wielkanoc – święta Wielkanocy, Wielkiejnocy czy Wielkiej Nocy? Zapoznaj się z poradami językowymi na stronie
http://www.poradnia-jezykowa.uz.zgora.pl/wordpress/?p=284
– odpowiedz na postawione pytanie.

Klasa 7 b

Chemia:
– kontynuacja filmu „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Język niemiecki:
Temat: Ostern (Wielkanoc)
– zrób ćwiczenie on-line https://learningapps.org/4808872
– wypisz słówka, przetłumacz na język polski, narysuj lub poszukaj i wklej pasujące obrazki.
Historia:
Temat: Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku.
– przeczytaj rozdz. str 148 – 150;
– zwróć uwagę na: co cechowało polski pozytywizm, cechy Młodej Polski;
– poznaj najwybitniejszych twórców „polskiej kultury narodowej”.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach lekcji posprzątaj pokój. Życzę Wam zdrowych i mimo wszystko radosnych Świąt.
Język polski:
Temat: Kulturowe konteksty.
– zapoznaj się z fragmentem komiksu „W cieniu czarnych kniei” str. 177 – 178;
– odczytaj informacje o lekturze na str. 179;
– sporządź krótką notatkę.
Matematyka:
Temat: Zagadki logiczne.
– dziś możesz obejrzeć filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA
Zgadłeś odpowiedzi?

Klasa 7 c

Muzyka:
– wyślij link do swojego ulubionego utworu muzycznego.
Geografia:
Temat: Regiony turystyczne w Polsce – część 2;
https://www.staypoland.com/pl/najwieksze-atrakcje-turystyczne-w-polsce/
https://podroze.onet.pl/polska/najwieksze-atrakcje-turystyczne-polski-wg-polskiej-organizacji-turystycznej/gm0p98k
– obejrzyj propozycje turystycznych miejsc Polski. Możesz wykorzystać je do swojego projektu.
Język angielski:
Lekcja online – 9:45-10:15, obowiązuje ten sam link do lekcji.
Chemia:
– obejrzyj film „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Biologia:
– zajęcia online. O godzinie 10.30 włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji. Przygotuj zeszyt.
Język polski:
Temat: Bezbłędne święta.
– który zapis jest poprawny: Wielkanoc – święta Wielkanocy, Wielkiejnocy czy Wielkiej Nocy? Zapoznaj się z poradami językowymi na stronie
http://www.poradnia-jezykowa.uz.zgora.pl/wordpress/?p=284
– odpowiedz na postawione pytanie.
Fizyka:
– kontynuacja filmu „Maria Skłodowska – Curie” (2016).

Klasa 8 a

Biologia:
– utrwalenie wiadomości https://www.youtube.com/watch?v=YKXyVpQlz-M&t=12s
– dla zainteresowanych film dokumentalny Home: Ziemia S.O.S. Polecam dla całej rodziny https://www.youtube.com/watch?v=XRk1nTMsu50
Język polski:
Temat: Czego chłopcy nauczyli się od swojego profesora?
– przypomnij sobie znaczenie maksymy „Carpe diem” (odwołaj się do fragmentu lektury);
– zastanów się nad tym, co możesz zrobić, by uczynić swoje życie niezwykłym.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych.
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020 (szczegóły w mailu).
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki film (max. 30 sekund) ukazujący Twoją aktywność fizyczną w domu. Chłopcy film pt. „Żonglerka papierem toaletowym”, natomiast dziewczęta „Autorski układ taneczny”. Filmiki proszę wysyłać pod adres pb@sp11katowice.pl wraz ze zgodą na publikację do dnia 15.04.2020. Filmy bez zgody nie będą zamieszczona na szkolnym Facebooku.
Fizyka:
– kontynuacja filmu „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Religia:
– sprawdź swoją wiedzę w quizach online https://learningapps.org/1457211
https://learningapps.org/view4646065

Klasa 8 b

Religia:
– sprawdź swoją wiedzę w quizach online
https://learningapps.org/1457211
https://learningapps.org/view4646065
Historia:
Temat: Przemiany społeczne i kulturalne w drugiej połowie XX wieku.- przeczytaj rozdz. str.148-153.- wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad (ułóż pytania i odpowiedzi) na dowolny z podanych tematów:1. Rewolucja obyczajowa, 2. Ruchy feministyczne,3. Ruchy kontestatorskie,4. Bunty studenckie, 5. Terroryzm polityczny, 6.Segregacja rasowa, 7. Sobór Watykański II. Czas wykonania 24.04
Wychowanie fizyczne:
– w ramach lekcji wychowania fizycznego posprzątaj pokój. Życzę Wam zdrowych i mimo wszystko radosnych Świąt.
Język angielski:
Temat: Happy Easter!
– obejrzyj krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s
– napisz w zeszycie 10 słów związanych z Wielkanocą.
Matematyka:
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)
Język polski:
(zadanie na 6,7,8.04.2020)
Temat: Tworzymy lapbooka dowolnej lektury obowiązkowej.
– jak zrobić lapbooka https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
– w lapbooku umieśćcie następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Biologia:
– utrwalenie wiadomości https://www.youtube.com/watch?v=YKXyVpQlz-M&t=12s
– dla zainteresowanych film dokumentalny Home: Ziemia S.O.S. Polecam dla całej rodziny https://www.youtube.com/watch?v=XRk1nTMsu50

Klasa 8 c

Wiedza o społeczeństwie.
Temat: Sejm i senat kontynuacja.
– zapoznaj się z procesem ustawodawczym.
http://opis.sejm.gov.pl/pl/procesustawodawczy.php
– możesz też wirtualnie pozwiedzać sejm.
Chemia:
– kontynuacja filmu „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Język niemiecki:
Temat: Ostern (Wielkanoc)
– karta pracy (link w wiadomościach na Vulcanie).
Język polski:
Temat: Czego chłopcy nauczyli się od swojego profesora?
– przypomnij sobie znaczenie maksymy „Carpe diem” (odwołaj się do fragmentu lektury);
– zastanów się nad tym, co możesz zrobić, by uczynić swoje życie niezwykłym.
Wychowanie fizyczne:
– w ramach szeroko rozumianej aktywności ruchowej posprzątaj dokładnie swój pokój, pomóż rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych.
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)
Zajęcia z wychowawcą:
– rozpoczynamy święta – upiecz coś pysznego na święta lub przygotuj wielkanocną pisankę.
Życzę zdrowych i spokojnych świąt.

Skip to content