zadania na worek 24 marca

Klasa 1 a 

Matematyka:
– podręcznik: str. 30 -31
– ćwiczenia: zad. 1, 2 str. 27
Język polski:
– podręcznik: str. 32 (czytamy tekst) i str. 34 –wprowadzenie drukowanych liter b, B, r, R
– ćwiczenia: zad. ze str. 31
– kaligrafia: str. 56
– zeszyt w linie: wpisujemy po 2 linijki litery: b, B+ rysunek balon i zapis: b a l o n , ba -lon balon oraz B e a t a , Be –a – ta, Beata

Klasa 1 b 

Edukacja polonistyczna:
– napisz w zeszycie po 1 linijce litery „B” i „b” ; wyszukaj w tekście, w podręczniku na str.32 i przepisz do zeszytu wyrazy zawierające literkę „B,b”; ułóż i zapisz w zeszycie 3 zdania z literą „b”.
Edukacja matematyczna:
– uzupełnij ćwiczenia str. 31.
Religia:Staramy się być lepsi.
– wykonaj do tego tematu ćwiczenia oraz zobacz wersję elektroniczną. Skorzystaj z TV live Mocni w Duchu (dzieci) – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00.-12.30., program dla dzieci.

Klasa 1 c 

Religia:
– staramy się być lepsi, wykonaj do tego tematu ćwiczenia oraz zobacz wersję elektroniczną;
– skorzystaj z TV live Mocni w Duchu (dzieci)- od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-12.30, program dla dzieci.
Edukacja polonistyczno-społeczna:
– co to znaczy być przedsiębiorczym – wykonaj zadania z podręcznika ze str. 36-37;
– obejrzyj poniższy filmik, zwróć uwagę na to, co to znaczy być przedsiębiorczym.
https://www.youtube.com/watch?v=DuxFkv7H-hg

-wykonaj zadania z ćwiczeń ze str.34.
Edukacja matematyczna:
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 20-wykonaj działania przedstawione w quizie, zawartym w linku poniżej.
https://wordwall.net/pl/resource/918547
Wychowanie – fizyczne:
– przebierz się w wygodny strój, wybierz jedną z dwóch propozycji: wykonaj ćwiczenia z zeszłego tygodnia, kręcąc kołem 8 razy https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia albo spróbuj wziąć udział w zajęciach tanecznych znajdujących się w linku poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=_niF6s8tbZE

Klasa 2 a 

Edukacja polonistyczna:
– utrwalamy czasowniki: ćwiczenia do polskiego str. 56-57;
– w zeszycie: napisz co Ty robisz w domu (co najmniej 10 czasowników);
– wykonaj zadania w ćwiczeniach do polskiego str.58-59.
Edukacja matematyczna:
– doskonalenie liczenia: wykonaj zadania z ćwiczeń do matematyki ze str.37-38.
Informatyka:
– napisz do mnie wiadomość n/t jak radzisz sobie z zadaniami w domu (adres mailowy znają rodzice).
– dyktanda.online – do wyboru
Język angielski:
Przez cały okres nieobecności uczniowie powtarzają i utrwalają przerobiony materiał korzystając z platformy edukacyjnej Bugs Team 2 Student’s Practice Kit: słuchają i śpiewają poznane piosenki, oglądają historyjki, utrwalają słownictwo i struktury gramatyczne grając w gry edukacyjne.
Dodatkowo (ale obowiązkowo):
1h – zeszyt ćwiczeń s. 82
2h – zeszyt ćwiczeń s. 83
3h – narysuj w zeszycie przekrój domu; zaznacz i podpisz w języku angielskim pomieszczenia, sprzęty i meble.
4h – narysuj w zeszycie postać, zaznacz i podpisz w języku angielskim wszystkie znane części ciała.

Klasa 2 b 

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj tekst „Pesteczka” str. 32-33, odszukaj w nim po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki;
– wykonaj zad. 4,5, w ćwiczeniach polonistycznych str. 63;
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia matematyczno – przyrodnicze str. 96 – wykonaj zad. 1;
– powtarzaj tabliczkę mnożenia do 30. Sprawdź, czy potrafisz mnożyć w zakresie 30 https://www.youtube.com/watch?v=RW-8vIRUEUo
Edukacja muzyczna:
– naucz się śpiewać piosenkę „Piosenka mądrych dzieci” Mała Orkiestra Dni Naszych https://www.youtube.com/watch?v=5rGQMKQYBzk&list=PLDQoT-U9SFxh6HY6DEUa7rguRGHqHYyfE
– zaśpiewaj piosenkę „Rap o alfabecie”;
Religia:
– zobacz wersję elektroniczną podręcznika-temat 33,34;
– przeczytaj na głos skład apostolski;
– zaśpiewaj ulubione piosenki religijne.

Klasa 3 a

Edukacja matematyczna:
Temat: Wprowadzenie odejmowania pisemnego
– obejrzyj film ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=Xj8GvN_gV3c
– przeczytaj informację z wykrzyknikiem w podręczniku str. 27;
– spróbuj wykonać w zeszycie pod tematem ćw. 3 str. 27 z podręcznika.
Jeśli nie rozumiesz, obejrzyj film jeszcze raz lub poproś dorosłych o pomoc.
Edukacja polonistyczna:
Temat: Co to są bakterie?
– wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 46 – 47;
– spróbuj napisać w zeszycie krótkie opowiadanie detektywistyczne, pamiętając z jakich części składa się opowiadanie.
Język angielski
– opisz w zeszycie swój dzień (np. I get up at six o’clock.)
Religia:
Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje – ustanowienie Eucharystii.
– przeczytaj informacje z podręcznika, wykonaj do tego tematu ćwiczenia oraz zobacz wersję elektroniczną. Skorzystaj z TV live Mocni w Duchu dzieciom – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00.-12.30.

Klasa 3 b

Edukacja polonistyczna:
– zapisz w zeszycie do polskiego temat: Muzykanci z Bremy;
– ułóż i zapisz plan wydarzeń w baśni (możesz wykonać do planu historyjkę obrazkową – dla chętnych);
– połącz czasownik z odpowiednim zwierzęciem w ćwiczeniu do polskiego na str.55 zad. 1;
– wyjaśnij podane powiedzenia – zadanie 2 str.55 oraz wykonaj zadanie 3 (bez opisu instrumentu w zeszycie);
Edukacja matematyczna:
– przepisz z podręcznika do matematyki (na str. 35) na kolorowo do zeszytu (bez nowego tematu lekcji) informację oznaczoną wykrzyknikiem. Następnie wykonaj zadanie 1, 2, 3 z tej samej strony;
– zapisz liczby zgodnie z podanym warunkiem w ćwiczeniach do matematyki na str.34 w zadaniu 1,2,3;
Religia:
– Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje – ustanowienie Eucharystii;
– przeczytaj informacje z podręcznika, wykonaj do tego tematu ćwiczenia oraz zobacz wersję elektroniczną. Skorzystaj z TV live Mocni w Duchu dzieciom – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00.-12.30. Uzupełnienie wiadomości z katechizmu pamięciowego wymagane do przystąpienia do I Komunii Świętej będzie ustalone i podane do informacji po powrocie do szkoły.

Klasa 4 a 

Język polski:
Temat: O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego.
– przeczytaj zad. 3 str.124 z zielonego podręcznika. „Nauka o języku i ortografia”;
– przepisz wiadomości z żółtej ramki” Zapamiętaj” str. 125;
– naucz się, co to jest wypowiedzenie, jak dzielimy wypowiedzenia ze względu na intencje mówiącego;
– dla chętnych: zad. 4 str. 125 z zielonego podręcznika, rozwiązanie zapisz w zeszycie.
Język angielski I grupa:
Temat: I swim every day.
– zapisz w zeszycie czynności z ostatniej lekcji i utrwalaj je:
watch TV– oglądać telewizję, play football – grać w piłkę;
read a book – czytać książkę, listen to music – słuchać muzyki;
ride a bike – jeździć na rowerze, do homework – robić zadanie;
make a cake – robić ciasto, tidy up my bedroom – sprzątać sypialnię;
cook dinner – gotować, go to school – iść do szkoły;
climb trees – wspinać się na drzewa, play with friends – bawić się z przyjaciółmi;
drive a car – jeździć samochodem, makes andwiches – robić kanapki.
Język angielski II grupa:
– przypomnij sobie słownictwo z podręcznika str.78 (przymiotniki, zwierzęta);
– przypomnij sobie zasady tworzenia zdań w czasie Present Simple;
– przeczytaj tabelki Grammar w podręczniku str. 75 i 77.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 3 serie ćwiczeń: 1 min skip A w miejscu, 10 przysiadów, 10 „pajacyków”, 10 brzuszków; między seriami zrób 1 min przerwy;
– przypomnij sobie przepisy z siatkówki (zwróć uwagę na liczbę zawodników, wymiary boiska, długość meczu, ilość punktów do zdobycia, kiedy jest aut, kiedy zdobywa się punkt).
Matematyka:
Temat: Mapa i plan.
Do tematu proponuję film https://www.youtube.com/watch?v=2rNJHer4tno
– przeczytaj z podręcznika str. 56 i 57;
– zrób zadanie 1, 2, 4 i 5 z podręcznika str.58.

Klasa 4 b 

Wtorek 24.03.2020r.
Przyroda:
Temat: Co to jest krajobraz?
– przeczytaj str. 138 – 140.
– ćwiczenia ze str. 86 – 87.
Język polski
Temat:  Napisz zatem ogłoszenie!
Zadanie:
– wybierz jedną z poniższych sytuacji i napisz pasujące do niej ogłoszenie. Pamiętaj o podaniu wszystkich informacji niezbędnych dla odbiorcy:
– Porządkujesz swój pokój i chcesz pozbyć się nieużywanego już sprzętu sportowego w dobrym stanie. 
– Zaginął ci podręcznik do matematyki. 
– Szukasz chętnego lub chętnej do wspólnego przygotowywania się do testu z angielskiego.
– ogłoszenie zapisz w programie Microsoft Word i wyślij, jeśli masz możliwość, pod adres aw@sp11katowice.pl
Muzyka:
– przeczytaj opowiadanie „Dzieciństwo Fryderyka Chopina” str. 83-86. Wypisz w punktach najważniejsze fakty z życia kompozytora. Posłuchaj utworów: Fryderyk Chopin Polonez g – moll oraz „Muzyczne echo Warszawy”.
WDŻ:
– zobacz film ,,Dbaj o higienę” na YouTube.

Klasa 5 a 

Język angielski:
– naucz się czasowników nieregularnych z listy https://maturazangielskiego.net/czasowniki-niereg.pdf (od trzymać do dzwonić);
– przypomnij sobie zasady tworzenia zdań z użyciem czasowników regularnych w czasie Past Simple;
– przeczytaj tabelki Grammar w podręczniku na stronach 73 i 75.
Wychowanie fizyczne:
– ćwiczenia ogólnorozwojowe minimum 15 minut;
– zwróć szczególną uwagę na mięśnie grzbietu (pleców), na koniec ćwiczenia rozciągające.
Język polski:
– ułóż plan wydarzeń do lektury korzystając z punktów w zadaniu 8/str. 58 (podręcznik pomarańczowy);
– zapisz je w zeszycie lektur.
Historia:
– wypisz zabytki sztuki średniowiecznej w Polsce podręcznik str. 156-157.
Matematyka:
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
– przeczytaj z podręcznika stronę 146 lub obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y;
– wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 ze str. 146;
– wykonaj w ćwiczeniach: arytmetyka – zielone ćwiczenia, zadania ze strony 59 oraz zadania 5, 6 i 7 ze str. 60.

Klasa 5 b 

Język polski:
Temat: Orfeusz i Eurydyka.
– zapoznaj się z tekstem zamieszczonym na str. 175-177 (podręcznik Literatura i kultura);
– wykonaj w zeszycie lekturowym zadania: 2,3,6,10 str. 177-178.
Matematyka:
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
Do tematu proponuję film https://www.youtube.com/watch?v=fhrAjgVNh2Y&t=2s
– przeczytaj str.146 (podręcznik);
– zrób zadania 1, 2, 3 str.146 (podręcznik).
Język angielski gr. II:
– naucz się czasowników nieregularnych z listy https://maturazangielskiego.net/czasowniki-niereg.pdf (od biegać do mówić);
– napisz w zeszycie 6 zdań w czasie Past Simple (2 twierdzące, 2 pytające wraz z krótkimi odpowiedziami, 2 przeczące) z użyciem dowolnych czasowników regularnych.
Język angielski gr. I:
– naucz się czasowników nieregularnych z listy https://maturazangielskiego.net/czasowniki-niereg.pdf (od trzymać do dzwonić);
– przypomnij sobie zasady tworzenia zdań z użyciem czasowników regularnych w czasie Past Simple. Przeczytaj tabelki Grammar w podręczniku na stronach 73 i 75.
Historia:
– wypisz zabytki sztuki średniowiecznej w Polsce str. 156-157

Klasa 5 c

Religia
– przeczytaj w podręczniku temat 29 i wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
Muzyka
– przeczytaj opowiadanie „Folklor naszych sąsiadów” str. 111-112;
– wypisz w zeszycie tańce słowackie oraz opisz najpopularniejszy czeski taniec – polkę; wysłuchaj polki https://www.youtube.com/watch?v=iiQQTfVj2gs;
– spróbuj nauczyć się grać na flecie utwór „Siedzi sobie zając pod miedzą” str. 169.
Język polski
Temat: Części zdania – powtórzenie.
– w zeszycie przedstaw podane zdania na wykresach;
– podpisz wszystkie części zdania.
W szkole odbył się konkurs informatyczny.
Wczoraj upiekłam z babcią placek drożdżowy.
Długo szukaliśmy w Internecie potrzebnych informacji.
Uczynna Magda pomaga siostrze w lekcjach.
Matematyka:
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
– zapisz temat w zeszycie przedmiotowym;
– przeczytaj z podręcznika stronę 146 lub obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
– wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 ze strony 146;
– wykonaj w ćwiczeniach: Arytmetyka– zielone ćwiczenia, zadania ze strony 59 oraz zadania 5, 6 i 7 ze strony 60.
Wychowanie fizyczne:
– przez cały tydzień wykonuj systematycznie ćwiczenia mięśni grzbietu (w leżeniu przodem, ręce zgięte w łokciach na wysokości klatki piersiowej, wykonuj wznos klatki piersiowej) oraz przysiady (na całych stopach);
– ilość powtórzeń dostosuj do swoich możliwości.

Klasa 5 d

Wychowanie fizyczne:
– przez cały tydzień wykonuj systematycznie ćwiczenia mięśni grzbietu (w leżeniu przodem, ręce zgięte w łokciach na wysokości klatki piersiowej, wykonuj wznos klatki piersiowej) oraz przysiady (na całych stopach). Ilość powtórzeń dostosuj do swoich możliwości.
Historia:
Temat: Konflikt papiestwa z cesarstwem.

-przeczytaj rozdział str. 119-121, przyjrzyj się datom wydarzeń na osi czasu i zapamiętaj je,

-wypisz przyczyny i skutki wielkiej schizmy wschodniej, – zapoznaj się z nowymi pojęciami : dogmaty, patriarcha schizma, ekskomunika, inwestytura, konkordat,- wykonaj ćw. 2 str. 121,
Język angielski:

-naucz się czasowników nieregularnych z listy https://maturazangielskiego.net/czasowniki-niereg.pdf (od trzymać do dzwonić).

-przypomnij sobie zasady tworzenia zdań z użyciem czasowników regularnych w czasie Past Simple. Przeczytaj tabelki Grammar w podręczniku na stronach 73 i 75.
Matematyka:
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
– zapisz temat w zeszycie przedmiotowych. Przeczytaj z podręcznika stronę 146 lub obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
– wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 ze strony 146.
– wykonaj w ćwiczeniach: ARYTMETYKA – zielone ćwiczenia, zadania ze strony 59 oraz zadania 5, 6 i 7 ze strony 60.
Język polski:
Temat: „Wiedzieli już Rzymianie, co to jest zdanie”. Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach.
– przypomnij sobie co to jest wypowiedzenie ( Niebieski podręcznik str. 102).
– wykonaj pisemnie w zeszycie zadania: 1,2,3,5 str. 100-101.

Klasa 6 a

Język angielski gr.1:
– naucz się słówek z podręcznika strona 98(przedmioty);
– wykonaj zadania 1,2,3 z zeszytu ćwiczeń strona 64.
Język polski:
– przeczytaj zapamiętaj! ze stron 58 i 61 (podręcznik fioletowy);
– pod poprzednim tematem wykonaj w zeszycie zad.3 str. 59,zad.6 str.60; dla chętnych zad.10 str. 61.
Biologia:
Temat: Gady, kręgowce, które opanowały ląd.
– przeanalizuj strony 103-106;
– do zeszytu pod tematem zrób zadanie 1 i 3 str. 106;
– proponuję: https://www.youtube.com/watch?v=6ujBMXLaso0, https://www.youtube.com/watch?v=EZ8LC4EjG80
Geografia
Temat: Lekcja powtórzeniowa
– https://epodreczniki.pl/a/ekologiczny-prad/DwjQGBHN7;
– przeczytaj w podręczniku str. 125-126;
– napisz w zeszycie odpowiedzi do „Sprawdź się” ze str. 127-128.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj krótką rozgrzewkę;
– część główna, każde ćwiczenie wykonuj 30 sek. następnie 10 sek. odpocznij, po wykonaniu wszystkich ćwiczeń przerwa 1,5 minuty. Całość powtarzamy 5 razy (Pajacyki. Skip A w miejscu. Półprzysiad wyskok w górę. Skip C w miejscu. Wypady w przeskoku;
– na zakończenie wykonaj 5 ćwiczeń rozciągających;
– dla chętnych(na dodatkową ocenę). Wykonaj prezentację multimedialną na jeden z poniższych tematów: Koszykówka, Historia piłki nożnej, Igrzyska Olimpijskie. Rola aktywności ruchowej w życiu człowieka, Taniec. Prezentacje wyślij na adres jborgiel@sp11katowice.pl do dnia 29.03.2020.
Język angielski gr. 2:
Topic: Review (2). Utrwalenie wiadomości z unitu 6.
– wykonaj zadanie 3,4 str. 82-83 a odpowiedzi umieść na: https://drive.google.com/open?id=1okdNC4NCawYiMpiUH4W19wc_rYO0rymEZ8Nz06UcU0U

Klasa 6 b 

Język polski:
Temat: Dla zdrowia i urody.
– przypomnij sobie zasady pisowni wyrażeń przyimkowych (fioletowy podręcznik str. 240);
– zapisz nową wiadomość ze str. 241;
– wykonaj pisemnie ćwiczenia: 2,4,5,9 str. 239-242.
Informatyka:
Temat 3.3.: Trafiony, zatopiony.
Historia:
Temat: Czy król St.August Poniatowski zdradził Polskę?
– przeczytaj tekst „Czy król St.August Poniatowski zdradził Polskę” str. 180-181
Wychowanie fizyczne:
– zestaw ćwiczeń: pompki (normalne lub na kolanach), brzuszki, przysiady, bieg w miejscu, pajacyki. Dowolna rozgrzewka przed zadaniem.
Przerwa między seriami wynosi: 50 sekund
– pompki: 5 serii po 7,
– pajacyki: 5 serii po 20,
– brzuszki: 5 serii po 9,
– przysiady: 5 serii po 9,
– bieg: 5 serii po 30 s ciągłego biegu,
Religia:
Temat: Noc zdrady – z Jezusem w Getsemani.
– przeczytaj z podręcznika temat 31 „Noc zdrady – z Jezusem w Getsemani”;

-wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
Język angielski:
Temat: She will be twelve next month. Czas Future Simple.
– przeczytaj objaśnienie gramatyczne do tematu 6b w przewodniku gramatycznym na str.101;
– zapisz w zeszycie wszystkie określenia czasu dotyczące przyszłości z ramki u góry ze str.79
i przetłumacz je (np. this weekend – w ten weekend, next week – w przyszłym tygodniu, in a week – za tydzień);
– wykonaj ćw.6 str.79 w zeszycie;
– wykonaj ćw.7 i 8 str.59 w zeszycie ćwiczeń.

Klasa 6 c 

Język polski:
Temat: Wywiad z autorem lektury.
– obejrzyj w Internecie, jeżeli masz możliwość, wypowiedź Rafała Kosika – autora lektury- o
historii powstania serii dla młodzieży Felix, Net i Nika https://youtu.be/bbiLs3jIPys.
– zapisz cztery pytania, które chciałbyś/chciałabyś mu zadać.
Wychowanie fizyczne:
– włącz ulubioną muzykę – ćwiczenia przy muzyce według własnej inicjatywy – spróbuj się mocno zmęczyć. Na koniec ćwiczenia rozciągające. Miłej zabawy
Matematyka
Temat: Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
– rozwiąż zadanie 5, 7, 8 ze str. 180 i 181.
Technika
– pamiętaj o wykonaniu ozdoby wielkanocnej.
– utrwal wiadomości z poprzednich lekcji.
Informatyka:
Zapoznaj się z tekstem na stronie 73-78. Na jego podstawie zbuduj skrypt, który umożliwi Ci znalezienie najmniejszej i największej liczby na liście. Pracę zapisz w Teczce ucznia .

Klasa 7 a 

Historia:
Temat: W zaborze pruskim i austriackim.

-przeczytaj rozdział str. 126-129, przyjrzyj się wydarzeniom na osi czasu;

-napisz na czym polegała polityka władz pruskich wobec Polaków;

-zapamiętaj ważne pojęcia i postaci przedstawione w temacie,- wykonaj ćw. 2,3 str. 129; podsumowania możesz obejrzeć prezentację „w zaborze pruskim i austriackim klasa VII”-youtube.com/watch?.
Język angielski, grupa I:
Temat: I sometimes look after my brother. (Phrasal verbs, czyli wyrażenia złożone z czasownika i przyimka)
– zapoznaj się z wyrażeniami ze str.77 (lesson 6.7) i przepisz je do zeszytu;
– spróbuj wykonać ćwiczenie 1 i 2 z podręcznika ze str.75;
– spróbuj wykonać ćw.4 ze str.71;

-spróbuj zalogować się na www.myenglishlab.com i zarejestrować się zgodnie z instrukcją zamieszczoną na wewnętrznej stronie okładki zeszytu ćwiczeń. Wpisz kod, który tam znajdziesz, oraz uzyskaj dostęp do naszej grupy wpisując kolejny kod: CNYV-WVN9. Znajdziesz tam wszelkie materiały multimedialne potrzebne do pracy z podręcznikiem oraz ćwiczenia które ułatwią Ci ocenę twoich postępów w nauce.
Język angielski, grupa II:
Zadania na platformie myenglishlab.com
Geografia:
Temat: Usługi w Polsce. Łączność.
– podręcznik str. 148- 152;
– notatka w zeszycie:
– Co to są usługi i jak się dzielą?
– Jakie znaczenie ma łączność w życiu człowieka i dla gospodarki kraju?
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie równań.
– przypomnij sobie film:
https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU
– zapoznaj się z informacjami na stronie:
https://opracowania.pl/opracowania/matematyka/rozwiazywanie-rownan,oid,1816
– wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 10 i 11 strona 214 podręcznik.
Język polski:
Temat: Sztuka, która burzy mury.
Zadanie:
– podaj symboliczne znaczenia, które kojarzysz z rzeczownikiem „mur”. Podziel je na wartościowane pozytywnie (np. bezpieczeństwo) i negatywnie (np. brak porozumienia).
– wyjaśnij znaczenia podanych związków frazeologicznych: „bić głową w mur”, „stać za kimś murem”, „zrobić coś na mur beton”, „mur milczenia”, „przyprzeć kogoś do muru”.
– następnie przeczytaj informacje dotyczące „muru separacji” z ramki (mam pojęcie, podręcznik s. 148) i przedstaw krótko swoje zdanie na temat sensowności, celowości i moralnej wymowy murów stawianych między państwami. Notatkę zapisz w zeszycie.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 5 ćwiczeń po 15 powtórzeń wzmacniających mięśnie brzucha, nóg, pośladków.
Wychowanie do życia w rodzinie:
– zagraj w ulubioną grę planszową z rodzicami i rodzeństwem.

Klasa 7 b 

Fizyka:
Temat: Trzecia zasada dynamiki Newtona.
– przeczytaj z podręcznika str. 179-181 i przepisz do zeszytu trzecią zasadę dynamiki Newtona zwaną zasadą akcji i reakcji str. 181;
– rozwiąż w zeszycie zadania 1,2 str. 182.
Język angielski:
Topic: A radio interview about how to save money. Listening. Part 1.
– zrób w zeszycie zadania 3,4 str. 87;
– przepisz do zeszytu: Borrow – pożyczać od kogoś i Lend – pożyczać komuś;
– pamiętaj o zadaniach interaktywnych na platformie i InstaLing;
Język polski:
Temat: Jak jest zbudowany wyraz pochodny?
– odczytaj informacje zebrane w dokumencie przesłanym na Twoją pocztę. Znajdziesz tam wyjaśnienie, jak jest zbudowany wyraz pochodny, czym jest oboczność językowa i parafraza słowotwórcza;
– sporządź notatkę, w której zbierzesz najważniejsze wiadomości (możesz przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu);
– przeczytaj rozdział 2. z działu „Słowotwórstwo. Budowa słowotwórcza wyrazu”, str.291; – napisz w zeszycie, na czym polega analiza słowotwórcza wyrazu;
– sporządź notatkę na temat pisowni czasowników dokonanych z formantem „s” i „z”;
– wykonaj w ćwiczeniach zadanie 7 str.113 oraz 11 str.115.
Chemia:
– przeczytaj w podręczniku zagadnienie „Jak należy odczytywać symbole i wzory chemiczne” str.132;
– w zeszycie zrób zadania 1,2 i 6 str.136.

Klasa 7 c 

Język niemiecki:
Temat: Beste Freunde.
– opisz w kilku zdaniach swojego najlepszego przyjaciela „Mein bester Freund” lub najlepszą przyjaciółkę „Meine beste Freundin”;
– napisz, jak on(a) ma na imię, ile ma lat, gdzie mieszka, do której chodzi klasy, jakie ma hobby;
– uwzględnij również cechy charakteru i wspólne spędzanie wolnego czasu.
(Przykłady znajdziesz w podręczniku na str. 59)
Historia:
Temat: Represje po powstaniu styczniowym.
– dla przypomnienia sobie poprzedniego tematu proponuję obejrzenie na youtube.com/watch?v film- Powstanie styczniowe w 6 minut.
– podręczniku przeczytaj str. 122-125 i przyjrzyj się wydarzeniom na osi czasu.
– zapoznaj się z tekstem źródłowym na str. 124 i wykonaj ćw. 1, 2, 3 ze str. 125.
Religia:
Temat: Korona i krzyż, czyli spór o św. Stanisława.
– napisz kilka istotnych informacji o życiu św. Stanisława, biskupa ze Szczepanowa (możesz również posłużyć się wiadomościami z Internetu);
– napisz krótkie odpowiedzi na pytania: komu masz okazywać posłuszeństwo?, kiedy możesz, a nawet powinieneś upominać starszych, przełożonych?, w jakich sytuacjach jesteś zwolniony ze słuchania władzy?
Chemia:
– przeczytaj zagadnienie „Jak należy odczytywać symbole i wzory chemiczne”, str.132 podręcznik;
– w zeszycie zrób zadania 1, 2 i 6 ze str. 136.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie równań.
– przypomnij sobie film: https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU
– zapoznaj się z informacjami na stronie:
https://opracowania.pl/opracowania/matematyka/rozwiazywanie-rownan,oid,1816
– wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 10 i 11 strona 214 podręcznik.
Język polski:
Temat: Sztuka, która burzy mury.
– podaj symboliczne znaczenia, które kojarzysz z rzeczownikiem „mur”;
– podziel je na wartościowane pozytywnie (np. bezpieczeństwo) i negatywnie (np. izolacja);
– wyjaśnij znaczenia podanych związków frazeologicznych: „bić głową w mur”, „stać za kimś murem”, „zrobić coś na mur beton”, „mur milczenia”, „przyprzeć kogoś do muru”.
– przeczytaj informacje dotyczące „muru separacji” z ramki (mam pojęcie, podręcznik s. 148).
– notatkę zapisz w zeszycie.

Klasa 8 a 

Język niemiecki:
Temat: Kannst du Tennis spielen?
– zrób zad. 2 z podręcznika str. 61;
– zapisz w zeszycie odmianę czasownika „können“ (móc, umieć) oraz „wollen” (chcieć) oraz zapoznaj się z zasadą budowania zdań z czasownikami modalnymi z podręcznika str. 70;
– napisz swoje przykłady, w jakiej dyscyplinie sportu jesteś dobry/dobra, a czego nie potrafisz np. Ich kann sehr gut Volleyball spielen. Ich kann nicht reiten.
Wiedza o społeczeństwie:

-zrób i prześlij prezentacje o konfliktach na świecie dch@sp11katowice.pl
Język angielski I grupa:
Temat: I’ve never been to Greece. Zastosowanie czasu Present perfect.
– zapoznaj się z objaśnieniem gramatycznym na temat czasu Present perfect na str.168;
– spróbuj wykonać niektóre ćwiczenia ze str.94 i ćw.5, str.95;
– zapoznaj się ze słownictwem związanym z kulturą, ćw. 6,7 str.95;
– zajrzyj do dziennika elektronicznego, znajdziesz tam informacje dotyczące zadań z rozdziału 13 oraz objaśnienia dotyczące konstrukcji i użycia czasu Present perfect.
Język angielski II grupa:
– przygotowujemy się do egzaminu (informacje w mailu).
Wychowanie fizyczne:

-wykonuj systematycznie ćwiczenia przygotowawcze do testów sprawności fizycznej z mięśni brzucha i gibkości, które można realizować w warunkach domowych (brzuszki, rozciąganie).
Język polski:
Temat: Na planecie Ziemia.
– odpowiedz pisemnie na pytanie: kogo Mały Książę spotkał na Ziemi i o czym rozmawiali?
– przedstaw w punktach historię Małego Księcia i róży, zastosuj równoważniki zdań;
– napisz, jakie uczucia towarzyszyły Małemu Księciu w kontakcie z różą i jak ewoluowały?
– uzupełnij kartę pracy (załącznik wysłany mailem).
Historia:
Temat: „Powojenna odbudowa”
– przeczytaj temat str. 172-175;
– wykonaj pisemnie zadanie 2 i 3 str.175;

Klasa 8 b 

Język niemiecki
Temat: Was kannst du gut machen? – Sportarten.
– wykonaj zad. 2 z podręcznika str. 61;
– zapisz w zeszycie odmianę czasownika „können“ (móc, umieć) oraz „wollen” (chcieć) oraz zapoznaj się z zasadą budowania zdań z czasownikami modalnymi z podręcznika str. 70;
– napisz swoje przykłady, w jakiej dyscyplinie sportu jesteś dobry/dobra, a czego nie potrafisz np. „Ich kann sehr gut Volleyball spielen.”
„Ich kann nicht reiten.”
– zrób ćwiczenie leksykalne https://learningapps.org/6164496.
Wychowanie fizyczne:
– ćwiczenia przygotowawcze do testów sprawności fizycznej z mięśni brzucha i gibkości (brzuszki i rozciąganie się). Dodatkowo dla chętnych zestaw ćwiczeń na każdy dzień przerwy od szkoły i wyjść z domu: https://youtu.be/z5TgKn8tgas
Język polski
Temat: Sprawdź swoją wiedzę.
– polecam filmy https://www.youtube.com/watch?v=KZ6zizbkh3c
– przeczytaj tekst zamieszczony w podręczniku str. 305-311.
– wykonaj pisemnie wszystkie zadania.
Chemia
W ramach powtórzenia z węglowodorów nasyconych proszę:
– zrobić zadania z podręcznika str. 107 zadanie 1,2,3,4, oraz napisać krótko o benzynie – czym jest benzyna, jej właściwości i zastosowanie;
– zobaczyć 2 doświadczenia na stronie docwiczenia.pl wpisując kod: C82KRL oraz C8QR9A;
– w zeszycie zapisać tytuły zobaczonych doświadczeń oraz zrobić zadania z podręcznika: str. 118 zadanie 1,3,4.
Wszystkie zadania robimy w zeszycie.
WOS:
– proszę przesyłać prezentacje o konfliktach na świecie zgodnie z harmonogramem.
Matematyka
– zapisz w zeszycie z matematyki temat.
Temat: Zdarzenia losowe.
– przypomnij sobie lekcję – Obliczanie prawdopodobieństw – strona 142 z podręcznika.
– wykonaj zadania od 1 do 6 z dołączonej karty pracy z tego tematu.
– wykonaj zadania z części matematycznej z bieżącego dnia przygotowującej do egzaminu ze strony:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/971-e8-zadania-do-powtorki-przed-egzaminem

Klasa 8 c 

Fizyka:
– do tematu fale elektromagnetyczne obejrzyj film https://youtu.be/x8tJGv8sNQA.
– wpisz do zeszytu nazwiska i imiona naukowców przedstawionych w filmie, bardzo krótko opisz czego dokonali oraz podaj w jakim zakresie długości oko ludzkie rozpoznaje fale elektromagnetyczne i jak się one nazywają.
Biologia:
Temat: Czym jest ekosystem?
– przeanalizuj str.116 – 120. Do zeszytu zapisz definicję ekosystemu oraz wypisz składniki ekosystemu. Pisemnie zadanie 4 strona 120.
Dla chętnych wykład: https://www.youtube.com/watch?v=x5EDEuFQE6I
Jeśli ktoś zrobił prezentację, która jest na maj można przesłać na adres ekl@sp11katowice.pl
Język polski:
Temat: Na planecie Ziemia.
– odpowiedz pisemnie na pytanie: kogo Mały Książę spotkał na Ziemi i o czym rozmawiali?
– przedstaw w punktach historię Małego Księcia i róży, zastosuj równoważniki zdań;
– napisz, jakie uczucia towarzyszyły Małemu Księciu w kontakcie z różą i jak ewoluowały?
– uzupełnij kartę pracy (załącznik wysłany mailem).
Religia:
– Przeczytaj z podręcznika temat 29 „Jak ubiera się święty?”, a następnie wyjaśnij w zeszycie pojęcia: osoby konsekrowane i osoby świeckie (zielona ramka str. 97) oraz odpowiedz na pytanie:
Co pomaga odkryć własne powołanie? Pomódl się za osoby konsekrowane.
Język angielski:
Temat: Dollhouse museum in Warsaw. Doskonalenie rozumienia tekstów pisanych, tłumaczenie i parafrazowanie zdań.
– spróbuj wykonać zadania ze str. 99-100. Nagrania na www.oup.com/elt/repetytorium8klasa
Matematyka:
– zapisz w zeszycie z matematyki temat.
Temat: Zdarzenia losowe.
– przypomnij sobie lekcję – Obliczanie prawdopodobieństw – strona 142 z podręcznika.
– wykonaj zadania od 1 do 6 z dołączonej karty pracy z tego tematu.
– wykonaj zadania z części matematycznej z bieżącego dnia przygotowującej do egzaminu ze strony:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/971-e8-zadania-do-powtorki-przed-egzaminem

Skip to content