Zadania na poniedziałek 6 kwietnia

Klasa 1 a 

Edukacja polonistyczna:
– obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=DuxFkv7H-hg i zastanów się, „Co to znaczy, być przedsiębiorczym?”;
– wykonaj w ćwiczeniach na str. 78 zadanie 1 i 2.
Edukacja matematyczna:
– przepisz do zeszytu przykłady z zadania 1 i wykonaj obliczenia – podręcznik str. 75.

Klasa 1 b

Edukacja polonistyczna:
– zrób ćwiczenia z literką f, F na str. 35 (zeszyt ćwiczeń);
– przeczytaj tekst w podręczniku str. 40, podkreśl wyrazy z f, F;
– poćwicz pisanie litery f w kaligrafii, a potem w zeszycie;
– przepisz podkreślone wyrazy z podręcznika do zeszytu.
Edukacja matematyczna:
– połącz kolorami działania z właściwym wynikiem (ćwiczenia str. 91).
Język angielski:
– przypomnij sobie nazwy produktów spożywczych śpiewając piosenkę „Colin’s chant”;
– posłuchaj historyjki (podręcznik str. 54 – 55). Historyjka dostępna jest na platformie edukacyjnej lub po kliknięciu w link https://www.youtube.com/watch?v=fOGr76JCSCQ&t=10s
– wykonaj ćw. 1 i 2 na str. 52 w zeszycie ćwiczeń;
– posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc

Klasa 1 c

Edukacja polonistyczno – społeczna:
– sposoby podróżowania – wykonaj zadania z podręcznika 1 (pierwszy podpunkt), 2, 3, 4 ze str. 42 – 43;
– weź udział w umówionym wcześniej spotkaniu online z wychowawcą.
Edukacja przyrodnicza:
– ekologia – wykonaj zadania z podręcznika 1 ze str. 38 oraz 1 (bez podpunktów) ze str. 39;
– obejrzyj poniższy filmik, zwróć uwagę na to, jak możesz pomóc środowisku.
https://www.youtube.com/watch?v=nM0mH4FU0iE
Język angielski:
– przypomnij sobie czynności wykonywane przez zwierzęta śpiewając piosenkę „A monkey can climb”;
– zadanie 1 na str. 52 w podręczniku. Posłuchaj nagrania, wskaż właściwy obrazek i powtórz. A teraz spróbuj wymienić nowe słówka z pamięci. Wszystkie nagrania dostępne są na platformie edukacyjnej lub na stronie www.macmillan.pl,
ham – szynka
cheese – ser
tomato – pomidor
chicken – kurczak
carrot – marchewka
yoghurt- jogurt
banana – banan
– zadanie 2 str. 52 – posłuchaj piosenki „Colin’s chant”. Wskaż właściwe produkty. Spróbuj zaśpiewać piosenkę;
– wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str. 50 w zeszycie ćwiczeń.

Klasa 2 a

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj wiersz ,,Czterolistna koniczyna” – podręcznik str. 39, spróbuj czytać sylabami;
– ćwiczenia polonistyczne s. 76 -77.
Edukacja matematyczna:
– utrwalamy mnożenie i dzielenie – ćwiczenia do matematyki ze str. 43.

Klasa 2 b

Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj tekst „Wielkanoc” (załącznik);
– odczytaj tytuły, dobierz jeden do tekstu, dwa do ilustracji;
– napisz w zeszycie – Lekcja, Data, Temat: Przygotowania do Wielkanocy.;
– zapisz w cudzysłowie tytuły, które dobrałeś do dwóch ilustracji;
– wypisz z tekstu po 3 czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki;
– ułóż i zapisz w zeszycie dwa pytania do tekstu (odszukaj w tekście i przeczytaj odpowiedzi);
– obejrzyj filmik dot. Wielkanocy:
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
Edukacja muzyczna:
– wysłuchaj „Wiosennej piosenki” – załącznik;
– spróbuj ją zaśpiewać, pomogą ci słowa – załącznik;
– utrwalaj piosenkę, śpiewaj ją podczas zabawy, staraj się zapamiętywać słowa.
Edukacja matematyczna:
– utrwalaj tabliczkę mnożenia – załącznik;
– ćwiczenia matematyczno – przyrodnicze str. 43 zad. 1, 2.
Edukacja plastyczna:
– wykonaj pisankę np. metodą frotażu, jeżeli nie możesz wykorzystać zaproponowanej metody, zrób pisankę wg swojego pomysłu.
Pisanki techniką frotażu: potrzebne materiały – białe i kolorowe kartki, nożyczki, pastele suche /olejne lub węgiel /kredki świecowe. Do odrysowywania przydadzą się różne serwetki, papierowe wycinanki, szablony malarskie, koronki i struktury, które nadadzą pisance wyjątkowy wygląd i charakter. Białą kartę kładziemy na serwetkę lub wycinankę. Przejeżdżamy po kartce kilkukrotnie poziomo położonym węglem lub kredka świecową/pastelami. Pod naciskiem odbija się struktura serwetki tworząc piękne wzory na białej kartce. Teraz wystarczy wyciąć z kartki kształt jaja i nakleić na kolorowe tło.

Klasa 3 a

Edukacja muzyczna:
– wysłuchaj piosenki ”Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” na stronie https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
– ornamenty- elementy zdobnicze w sztuce lub architekturze;
– powiedz, o jakich zwyczajach świątecznych była mowa w piosence.
Edukacja polonistyczna:
Temat: Zwyczaje Świąt Wielkanocnych.
– obejrzyj film na stronie https://www.youtube.com/watch?v=1z5tf_M0M20;
– zapisz temat w zeszycie;
– z podanych zwyczajów świątecznych wybierz te, które kultywowane są podczas Wielkanocy (karta pracy, załącznik nr 5);
– wybrane zwyczaje zapisz pod tematem w zeszycie;
– pod spodem narysuj jeden z symboli Świąt Wielkanocnych;
– ułóż wyrazy z sylab i wpisz je do tabelki w ćwiczeniach dodatkowych str. 55 ćw. 2.
Edukacja matematyczna:
Temat: Liczby wielocyfrowe.
– wykonaj zadania w ćwiczeniach dodatkowych str. 54 ćw. 1, 2.

Klasa 3 b

Edukacja polonistyczna:
– zapisz w zeszycie temat : Świąteczne zwyczaje.
– wejdź na podaną stronę, przeczytaj i wykonaj podane zadania
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 (po wejściu na stronę wybierz ikonkę z 9 kropkami, następnie Motylek, a potem kolejno puzel, kostka, serce)
Motylek: ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE:
– puzel – zwyczaje wielkanocne;
– kostka – pisanki;
– serce- śmigus – dyngus;
– przeczytaj i przepisz zdania do zeszytu, zastępując obrazki wyrazami; (załącznik 1);
– wykreśl z wykreślanki 7 wyrazów związanych ze świętami, możesz przepisać do zeszytu lub wkleić uzupełnioną kartkę (załącznik 2).
Edukacja plastyczna
– zilustruj je rysunkami;
Edukacja matematyczna:
– dodawanie i odejmowanie do 100 – pokoloruj obrazek zgodnie z kodem (załącznik 3).

Klasa 4 a

Zajęcia z wychowawcą:
Temat: Duże sprawy w małych głowach.
– wysłuchaj zwierzeń dziecka z autyzmem:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3014574931927097&id=100001238583757
– porozmawiaj ze swoimi bliskimi o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych.
Język polski:
Temat: Gdy kapią łzy. O uczuciach i refleksjach w wierszu.
– przeczytaj wiersz „ Wyciągnięta ręka” str. 220 (pomarańczowy podręcznik);
– zastanów się nad tym, kto mówi o zdarzeniu przedstawionym w wierszu i co może czuć ta osoba? – podpowiedzi znajdziesz w zadaniu. 1 na str. 221 (pomarańczowy podręcznik);
– przepisz do zeszytu wyjaśnienia słów: tolerancja, emocje.
Religia:
Zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 3 serie ćwiczeń wzmacniających nogi: 1 min skip A w miejscu, 7 przysiadów, 1 min skip C w miejscu, 7 wykroków na każdą nogę, 1 min trucht w miejscu, po każdej serii zrób 2 min przerwy, napij się wody.
Informatyka I grupa:
– włącz edytor tekstu Microsoft Word;
– napisz życzenia wielkanocne skierowane do kolegów i koleżanek z klasy (nie kopiuj z Internetu), pamiętaj o pisowni zwrotów grzecznościowych, nie zapomnij o podpisaniu się imieniem;
– zapisz je, jako dokument, zatytułuj życzenia wielkanocne;
– wyślij życzenia na adres mailowy nauczyciela;
– życzenia zostaną wklejone do jednego dokumentu i przesłane do wszystkich Twoich kolegów z klasy;
– dla chętnych uczniów – wykonaj w programie graficznym Paint pisankę wielkanocną lub inną świąteczną ilustrację; wyślij ją do nauczyciela.
Język angielski II grupa:
Topic: My favourite sport – mój ulubiony sport.
– przeczytaj tekst na str. 88 w podręczniku (nagranie do tekstu 37: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to ;
– na podstawie tekstu wykonaj ćw. 1, 2 w podręczniku na str. 88 oraz ćw. 1, 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 86.

Klasa 4 b

Język angielski:
10:30-11.00 – lekcja online – obowiązuje ten sam link do lekcji.
Religia:
– przygotuj się do Świąt Wielkiej Nocy. Proponuję modlitwę np. jeden dziesiątek Różańca Świętego. Zagraj w grę: https://wordwall.net/pl/resource/1221878/religia/wielki-post
Język polski:
Temat: W filmowym świecie fantastyki.
– zachęcam do obejrzenia pierwszej godziny ekranizacji lektury C. S. Lewisa „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa” https://www.cda.pl/video/101071356
Matematyka:
Niedawno uczyliśmy się o osiach symetrii. Wiemy, że obiekty mogą mieć np. jedną, dwie czy pięć osi symetrii. Wejdź na stronę http://weavesilk.com/ i pobaw się możliwościami aplikacji. Po lewej stronie masz możliwość wyboru liczby osi symetrii czy koloru oraz zapisania pracy. Trzy prace z różną liczbą osi symetrii wyślij do mnie.
Informatyka:
– włącz edytor tekstu Microsoft Word;
– napisz życzenia wielkanocne skierowane do kolegów i koleżanek z klasy (nie kopiuj z Internetu), pamiętaj o pisowni zwrotów grzecznościowych, nie zapomnij o podpisaniu się imieniem;
– zapisz je, jako dokument, zatytułuj życzenia wielkanocne;
– wyślij życzenia na adres mailowy nauczyciela informatyki;
– życzenia zostaną wklejone do jednego dokumentu i przesłane do wszystkich Twoich kolegów z klasy;
– dla chętnych uczniów – wykonaj w programie graficznym Paint pisankę wielkanocną lub inną świąteczną ilustrację; wyślij ją do nauczyciela.

Klasa 5 a

Język angielski:
Topic: Ordinal numbers. Liczebniki porządkowe.
– pod tematem wydrukuj lub przepisz informacje z karty pracy: https://drive.google.com/file/d/11TykW1wQ8Am_tM6fEBwW0WOyeDhAZ3XX/view?usp=sharing
Link do odsłuchu (wymowa liczebników porządkowych): https://drive.google.com/file/d/1DZu7c_4mziJaddF-x-_CbD_E6_PTb6xI/view?usp=sharing
– wykonaj z podręcznika do zeszytu zad. 7/87, oraz 3, 4/84 w ćwiczeniach.
Biologia:
Temat: Utrwalamy wiadomości.
– wejdź na squla, klasa 5, przedmiot biologia, temat: Budowa roślin i Budowa roślin II;
– kod dostępu otrzymałeś/aś na Vulkan;
– ponumeruj strony w zeszycie, zrób zdjęcia od 16.03 i wyślij ekl@sp11katowice.pl
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
– obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914;
– zadaj zagadki swoim bliskim.
Zajęcia z wychowawcą:
– niedługo Wielkanoc, pomóż rodzicom w przygotowaniach świątecznych;
– przeprowadź wiosenne porządki w swoim pokoju;
– poszukaj ciekawych przepisów kulinarnych;
– udekoruj dom świątecznymi ozdobami wg własnego pomysłu.
Wychowanie fizyczne:
– w ubiegłym tygodniu uczyłeś/łaś się skipów A i C;
– po dowolnej rozgrzewce trwającej około 15 minut nagraj swoje wykonanie skipów:
Skip A – 10 sekund
Skip C – 10 sekund
Łącznie filmik powinien trwać 20 sekund.
– filmik wyślij mi na adres ksz@sp11katowice.pl do 15.04;
– pamiętaj o nagraniu rozgrzewki, termin mija 6 kwietnia.
Język polski:
– wykonaj na platformie epodreczniki.pl ćwiczenia: 1, 3 (omówimy je podczas zajęć online);
link do ćwiczeń: https://epodreczniki.pl/a/bez-klopotu-rozpoznasz-typy-podmiotow/D1Gv0isE5
Informatyka:
– dokończ prezentację (dotyczy osób, które jej jeszcze nie przesłały do nauczyciela);
– dla chętnych: ćwiczenie: „Dla zainteresowanych” str. 92 – może dotyczyć tradycji wielkanocnych.

Klasa 5 b

Język polski:
Temat: Tworzymy lapbooka z ulubionej lektury.
– jak zrobić lapbooka https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw
– w lapbooku umieść następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możesz umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystaj np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Zajęcia z wychowawcą:
Temat: Tradycje wielkanocne.
– obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=ijJb1EeA0gE
– ciekawostki o świętach: https://www.garneczki.pl/blog/ciekawostki-wielkanocne/
Matematyka:
Temat: Łamigłówki.
– rozwiąż sześć łamigłówek z zapałkami ze strony https://www.matzoo.pl/lamiglowki/zapalki-poziom-2-trzeba-pomyslec_40_255.html#task
Biologia:
Temat: Utrwalamy wiadomości.
– wejdź na squla, klasa 5, przedmiot biologia, temat: Budowa roślin i Budowa roślin II;
– kod dostępu wyślę na Vulkan;
– ponumeruj strony w zeszycie, zrób zdjęcia od 16.03 i wyślij ekl@sp11katowice.pl
Język angielski gr. II:
Topic: Past simple (pytania otwarte typu Wh-).
– przeczytaj tabelkę Grammar w podręczniku na str. 87;
– przepisz do zeszytu wraz z polskimi znaczeniami:
What? – Co?; Why? – Dlaczego?; Where? – Gdzie?; When? – Kiedy?; Who? – Kto?;
– wykonaj ćw. 6, 7, 8 w zeszycie ćwiczeń na str. 85.

Klasa 5 c

Informatyka:
– dokończ prezentację (dotyczy osób, które jej jeszcze nie przesłały do nauczyciela);
– dla chętnych: ćwiczenie: „Dla zainteresowanych” str. 92 – może dotyczyć tradycji wielkanocnych.
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
– dziś możesz obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914
– zadaj zagadki swoim bliskim.
Geografia:
Temat: Strefy klimatyczno- krajobrazowe. (cz. 2)
https://vider.info/vid/+fcn1sn
– obejrzyj bajkę „Król Lew” (1 część) i wymień, jakie 3 strefy krajobrazowe były przedstawione, podaj przykłady zwierząt i roślin w tych strefach;
– zamiast bajki możesz obejrzeć dowolny film o treści przyrodniczej (np.: życie na sawannie, w lesie równikowym, na pustyni) i napisz w zeszycie tytuł filmu, wypisz zwierzęta, rośliny, cechy klimatu, cechy krajobrazu.
Język polski:
Temat: Mit o Heraklesie.
– wykonaj dyktando online Dyktando Herkules;
https://dyktanda.online/app/dyktando/1487
– wybierz 3 wyrazy, których zapis sprawił Ci trudność i ułóż z nimi zdania dotyczące treści dyktanda (zapisz je pod tematem w zeszycie).
Zajęcia z wychowawcą:
– zastanów się, co chciałbyś powiedzieć koleżankom, kolegom z klasy, z którymi nie spotykasz się już od dłuższego czasu, by poprawić im humor, pokazać, że pomimo trudności jesteście razem i wzajemnie się o siebie troszczycie;
– przykłady – Myślę o Tobie!, Wspominam naszą wspólną wycieczkę do Krakowa, Uśmiechnij się!, wierszyk, życzenia itp.
– zapisz te słowa, hasło, myśli na kartce A4, możesz wykonać ilustrację i zrób zdjęcie – resztę wyjawię na spotkaniu online.

Klasa 5 d

Religia:
– obejrzyj: Opowieść o Jezusie – film dla dzieci i młodzieży.
https://www.youtube.com/watch?v=sFlw4oMMTX0
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
– obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914
– zadaj zagadki swoim bliskim.
Język polski:
Temat: Bolesław Prus „Katarynka”.
– lekcja online godzina 13:00-14:00
Wychowanie fizyczne:
– zaangażuj osobę z rodziny do wspólnego treningu www.youtube.com/watch?v=V1qNhbGj8ZQ
Biologia:
– utrwalamy wiadomości; wejdź na squla, klasa 5, przedmiot biologia, temat: Budowa roślin i Budowa roślin II;
– kod dostępu zostanie wysłany na e dziennik;
– ponumeruj strony w zeszycie, zrób zdjęcia od 16.03 i wyślij ekl@sp11katowice.pl
Zajęcia z wychowawcą:
– zachęć do aktywności fizycznej wszystkich domowników. Przynajmniej raz w tygodniu zorganizuj „atrakcje ruchową” dla całej rodziny.

Klasa 6 a

Informatyka gr.1:
– dokończ skrypty dział: „Trafiony zatopiony”;
– dla chętnych zad. 1 str. 86;
– wszystkie zbudowane przez Ciebie skrypty w postaci zrzutu ekranu lub innej prześlij do oceny.
Język angielski gr.2:
Topic: Teens’ Time: Everyday gadgets. Użyteczne przedmioty z życia codziennego.
– wysłuchaj nagrania do tekstu w podręczniku (zad. 1/90). Słuchając śledzimy tekst. Następnie przeczytać na głos. Link do odsłuchu:
https://drive.google.com/file/d/11T3k1SsGJgk_vr3hJ1358Sc sazoWHyk/view?usp=sharing
– pod tematem wypisz nowe słówka: useful – pożyteczny, object – przedmiot, stationery – artykuły biurowe, stapler – zszywacz, pencil sharpener – ostrzałka
household objects – artykuły gospodarstwa domowego, torch – latarka, bottle opener – otwieracz do butelek, modern – nowoczesny, join – połączyć, useful – użyteczny, weigh – ważyć;
– wykonaj zad. 2/90 z podręcznika do zeszytu;
– zapoznaj się ze słówkami z żółtej ramki Vocabulary (str. 91 podręcznik), korzystając ze słowniczka Word List na str. 98.
Technika:
Temat: Rzut prostokątny;
– wykonaj ćw. 5 str. 45;
– prześlij zdjęcia lub skan ćwiczeń z poprzedniego tygodnia i aktualne.
Plastyka:
– dokończ pracę z poprzedniej lekcji.
Język polski:
Temat: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach.
– przeczytaj Przypomnij sobie! na str. 119 w podręczniku fioletowym;
– zapisz w zeszycie po jednym własnym przykładzie z każdego typu wypowiedzeń
(oznajmujące, pytające, rozkazujące) oraz zdanie pojedyncze i złożone – wszystkie o tematyce świątecznej.
Matematyka:
– wykonaj zabawkę antystresową wg projektu ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=pifjgTiTM0w lub https://www.youtube.com/watch?v=-0OostNoub8;
– wykonaną zabawkę sfotografuj. Jeżeli nawet nie będzie doskonała – nie szkodzi.
Język angielski gr.1:
Topic: Present Perfect: for and since.
– przeczytaj tabelkę Grammar w podręczniku na str. 93;
– obejrzyj filmik dotyczący różnic między for i since: https://www.youtube.com/watch?v=XL1ADKS4qt8;
– wykonaj ćw. 4, 5, 6 w zeszycie ćwiczeń na str. 66.

Klasa 6 b

Informatyka:
Temat: Wykonanie pisanki w programie Scratch.
Matematyka:
Temat: Zadania powtórzeniowe – liczby ujemne.
– odeślij otrzymaną w ubiegłym tygodniu kartę pracy. ec@sp11katowice.pl
Język angielski:
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 6. Lekcja on – line, godz. 9.30.
– omówienie zadań wykonywanych w podręczniku i ćwiczeniach;
– powtórzenie czasu Future Simple.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Dbamy o kondycję fizyczną.
– w ramach poprawy kondycji fizycznej pomóż rodzicom w świątecznych porządkach.
Muzyka:
Temat: Muzyczne kalambury.
– zagraj z domownikami w kalambury wykorzystując w nich zwroty muzyczne np. pierwsze skrzypce, grać na nerwach, wychodzić przed orkiestrę, taniec z gwiazdami…
Język polski:
Lekcja on-line godzina 11:00-12:00.

Klasa 6 c

Język polski:
Temat: Świąteczne porządki – instrukcja.
– zapoznaj się z treścią podanej instrukcji i przypomnij sobie jej cechy: 1.Włącz płytę z ulubioną muzyką. 2.Usuń z pola widzenia niepotrzebne papierki. 3.Przejrzyj szafy, szuflady, półki i pozbądź się tego, co niepotrzebne. 4.Dokładnie wytrzyj kurze. 5.Odkurz dywan i wszystkie zakamarki. 6. Udekoruj pokój ozdobą świąteczną. A teraz do dzieła! Życzę udanych porządków!
Matematyka:
– wykonaj zabawkę antystresową wg projektu ze strony https://www.youtube.com/watch?v=pifjgTiTM0w lub https://www.youtube.com/watch?v=-0OostNoub8;
– wykonaną zabawkę sfotografuj. Jeżeli nawet nie będzie doskonała – nie szkodzi.
Język angielski:
Topic: Sprawdzam siebie – unit 6.
– proszę samodzielnie wykonać test podsumowujący unit 6
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPKzTgkNqJ7k1cbK7zPxW_no4pEg5CC4ss-61n1m3ne9_eUA/viewform?usp=sf_link
Wychowanie fizyczne:
– po dowolnych ćwiczeniach ok. 15 min, wykonaj skipy A i C w ramach powtórzenia tematów z ostatniego tygodnia.
– nagraj filmik z dowolnej aktywności ruchowej (omówione podczas spotkania on line) i wyślij na adres ksz@sp11katowice.pl – nagrywają wszyscy.
Można nagrać wykonanie skipu A i C, każdy po 10 sekund .Pamiętajcie o wyrażeniu zgody przez rodziców, jeśli ktoś będzie chciał, aby filmik był umieszczony na stronie Szkolnego klubu sportowego Ara
Informatyka:
– dokończ skrypty dział: „Trafiony zatopiony” . Dla chętnych zadanie 1 str.86. Wszystkie zbudowane przez Ciebie skrypty w postaci zrzutu ekranu lub innej prześlij do oceny.

Klasa 7 a

Informatyka grupa1:
– wykonaj pisankę w programie Scratch.
Język niemiecki grupa 2:
Temat: Was ist dein Lieblingsfach? (Jaki jest twój ulubiony przedmiot?)
– zrób dwa ćwiczenia on-line
https://learningapps.org/3193107
https://learningapps.org/10261966
– napisz, jaki jest twój ulubiony przedmiot lub przedmioty: „Mein Lieblingsfach ist…………. .”
lub „Meine Lieblingsfächer sind …………………. und ………………………….. .“;
– napisz, którego przedmiotu nie lubisz: „………………………………… mag ich nicht.”
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
– dziś możesz obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914
Zadaj zagadki swoim bliskim.
Plastyka:
Dokończ pracę z poprzedniej lekcji.
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki filmik maksymalnie do 30 sek. Masz do wyboru żonglerka papierem toaletowym lub układ taneczny. Filmiki przesyłacie najpóźniej do 15 kwietnia, macie do wyboru Messenger albo email. Mój adres jborgiel@sp11katowice.pl
Chemia:
Lekcja online.
Język polski:
Temat: Wirtualny spacer po Teatrze Polskiego Radia.
– zachęcam Was do wirtualnego spaceru po Teatrze Polskiego Radia. Obejrzyj korytarz prowadzący do studiów teatralnych, następnie wejdź do największego studia nagraniowego w Teatrze Polskiego Radia
https://polskieradio24.pl/353/6882/Artykul/2155886,Wirtualny-spacer-po-Teatrze-Polskiego-Radia
Historia:
Temat: Jak działała Organizacja Bojowa PPS?.
– przeczytaj str. 146 -147,
– wykonaj mini projekt: wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad z działaczem organizacji (ułóż pytania i odpowiedzi) – czas do 20.04.
Język niemiecki grupa 2:
Temat: Was ist dein Lieblingsfach? (Jaki jest twój ulubiony przedmiot?)
– zrób dwa ćwiczenia on-line
https://learningapps.org/3193107
https://learningapps.org/10261966
– napisz, jaki jest twój ulubiony przedmiot lub przedmioty: „Mein Lieblingsfach ist…………. .”
lub „Meine Lieblingsfächer sind …………………. und ………………………….. .“;
– napisz, którego przedmiotu nie lubisz: „………………………………… mag ich nicht.”

Klasa 7 b

Fizyka:
Temat: Siła tarcia, opory ruchu.
– na podstawie podręcznika str. 183 – 188 lub filmu https://youtu.be/wdUXSPnGMDs zrób w zeszycie notatkę, odpowiadając na pytania: Które siły utrudniają ruch? (wymień je), Co to jest siła tarcia statycznego?, Co to jest siła tarcia kinetycznego? oraz pytanie 1 i 2 str. 188.
Język niemiecki:
Temat: Was ist dein Lieblingsfach? (Jaki jest twój ulubiony przedmiot?)
– zrób dwa ćwiczenia on-line
https://learningapps.org/3193107
https://learningapps.org/10261966
– napisz, jaki jest twój ulubiony przedmiot lub przedmioty: „Mein Lieblingsfach ist…………………….” lub „Meine Lieblingsfächer sind …………………. und …………………………“;
– napisz, którego przedmiotu nie lubisz: „………………………………… mag ich nicht”.
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki filmik maksymalnie do 30 sek. (do wyboru: żonglerka papierem toaletowym lub układ taneczny). Prześlij go najpóźniej do 15.04. na Messenger albo email jborgiel@sp11katowice.pl
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
– dziś możesz obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914
Zadaj zagadki swoim bliskim.
Historia:
Temat: Jak działała Organizacja Bojowa PPS?
– przeczytaj str. 146 -147;
– wykonaj mini projekt: wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad z działaczem organizacji (ułóż pytania i odpowiedzi) – czas do 20.04.
Język polski:
Temat: Wśród bohaterów powieści Henryka Sienkiewicza.
– obejrzyj film „Krzyżacy”;
– zwróć uwagę na charakterystyczne postacie, ich zachowania, stroje i panujące zwyczaje.
Biologia:
– zajęcia online. O godzinie 11.00 włącz swoją pocztę i czekaj na zaproszenie do udziału w lekcji. Przygotuj zeszyt.

Klasa 7 c

Wychowanie fizyczne:
– w ramach poprawy kondycji fizycznej pomóż rodzicom w świątecznych porządkach.
Fizyka:
Temat: Siła tarcia, opory ruchu.
– na podstawie podręcznika str. 183 – 188 lub filmu https://youtu.be/wdUXSPnGMDs zrób w zeszycie notatkę, odpowiadając na pytania: Wymień siły, które utrudniają ruch. Co to jest siła tarcia statycznego? Co to jest siła tarcia kinetycznego? oraz pytanie 1 i 2 ze str. 188.
Język angielski:
Topic: Talking about health and illnesses – Czytanka o zdrowiu i chorobach;
Students’ book p. 74, przeczytaj czytankę i wyrażenia z tabelki, znajdź je w tekście;
Zrób ćw. 5 (audio 3.17) oraz 6.
Matematyka:
Temat: Zagadki z zapałkami.
Dziś możesz obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fIJPYBuN914
Zadaj zagadki swoim bliskim.
Język polski:
Temat: Wirtualny spacer po Teatrze Polskiego Radia.
– zachęcam Was do wirtualnego spaceru po Teatrze Polskiego Radia. Obejrzyj korytarz prowadzący do studiów teatralnych, następnie wejdź do największego studia nagraniowego w Teatrze Polskiego Radia.
https://polskieradio24.pl/353/6882/Artykul/2155886,Wirtualny-spacer-po-Teatrze-Polskiego-Radia
Religia:
-zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip

Klasa 8 a

Język angielski 2 grupa:
Topic: Passive voice. Strona bierna. Przypomnienie wiadomości.
– przypomnij sobie wiadomości o stronie biernej: https://drive.google.com/file/d/1iKwBNIo32171Z4HzDIlUzn8O9V5TBwRZ/view?usp=sharing ;możesz wydrukować i wkleić do zeszytu;
– wykonaj zadania z karty pracy (do 13 kwietnia):https://drive.google.com/open?id=1fbzXgpvQGjaQNQbk8SaMeIFxPV2td50B-
– InstaLing wykonujemy do środy (8 kwietnia) włącznie i zaczynamy po świętach od 14 kwietnia (wtorek).
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalimy skip A.
– wejdź na www.youtube.com/watch?v=Q6PxQqOB-4c
Religia:
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
Chemia:
– obejrzyj film „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Język polski:
Temat: Jak przebiegała nauka w Akademii Weltona?
– odczytaj fragment książki „Stowarzyszenie Umarłych Poetów str. 199 – 200;
– obejrzyj film „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”, jeśli będzie taka możliwość;
– zwróć uwagę na to, jak przebiegała pierwsza lekcja z profesorem Keatingiem.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych.
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020 (szczegóły w mailu).
Język niemiecki:
Temat: Wo können wir Sport treiben?
– wypisz do zeszytu wyrażenia z zad. 4c (podręcznik str. 62) z polskim tłumaczeniem;
– napisz do każdego zdanie np. „Im Schwimmbad schwimme ich.” lub „Im Schwimmbad kann ich tauchen.”;
– wykonaj ćwiczenia 6 i 7 ze str. 34 (zeszyt ćwiczeń).

Klasa 8 b

Geografia:
Temat: Ciekawostki o przyrodzie USA.
https://www.youtube.com/watch?v=bBQ3Cu86AY0 .
– zobacz: 10 najpiękniejszych Parków Narodowych w USA, zastanów się który z nich chciałabyś/ chciałbyś odwiedzić i dlaczego?
Wychowanie fizyczne:
– nagraj krótki filmik maksymalnie do 30 sek. Masz do wyboru żonglerka papierem toaletowym lub układ taneczny. Filmiki przesyłacie najpóźniej do 15 kwietnia, macie do wyboru Messenger albo email. Mój adres jborgiel@sp11katowice.pl
Fizyka:
– obejrzyj film „Maria Skłodowska – Curie” (2016).
Religia:
– zobacz krótką prezentację o Wielkim Tygodniu:
file:///C:/Users/Internet/Downloads/Triduum%20paschalne%20-%20prezentacja%20multimedialna%20(3).zip
Język polski:
(zadanie na 6, 7, 8.04.2020)
Temat: Tworzymy lapbooka dowolnej lektury obowiązkowej.
– jak zrobić lapbooka https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
– w lapbooku umieśćcie następujące informacje: notka biograficzna o autorze, czas i miejsce akcji, bohaterowie, najważniejsze zdarzenia, krótkie charakterystyki głównych bohaterów, ciekawostki. Możecie umieścić rysunki związane z postaciami lub zdarzeniami,
– w poszukiwaniu informacji skorzystajcie np. ze „Słownika lektur szkolnych”, encyklopedii, „Słownika pisarzy”, z zasobów Internetu (informacje, ilustracje itp.)
– zdjęcie lapbooka wyślij na adres: mos@sp11katowice.pl
Matematyka
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)

Klasa 8 c

Wychowanie do życia w rodzinie:
– pomóż rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Język polski:
Temat: Jak przebiegała nauka w Akademii Weltona?
– odczytaj fragment książki „Stowarzyszenie Umarłych Poetów str. 199 – 200;
– obejrzyj film „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”, jeśli będzie taka możliwość;
– zwróć uwagę na to, jak przebiegała pierwsza lekcja z profesorem Keatingiem.
Język angielski:
Temat: Sports equipment.
– wykonaj ćw. 1 i 6 str. 107.
Wychowanie fizyczne:
– obejrzyj fragment dowolnego meczu z ulubionej dyscypliny sportu.
Matematyka:
Temat: Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych.
– pracujemy z testem egzaminu próbnego z dnia 31.03 dostępnego na stronie OKE:
http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php/homepage/258-egzamin-osmoklasisty/980-egzamin-osmoklasisty-arkusze-probne-2020
(szczegóły w mailu)
Historia:
Temat: Przemiany społeczne i kulturalne w drugiej połowie XX wieku.
– przeczytaj rozdz. str. 148 – 153;
– wciel się w rolę dziennikarza i przeprowadź wywiad (ułóż pytania i odpowiedzi) na dowolny z podanych tematów: 1. Rewolucja obyczajowa, 2. Ruchy feministyczne, 3. Ruchy kontestatorskie, 4. Bunty studenckie, 5. Terroryzm polityczny, 6.Segregacja rasowa, 7. Sobór Watykański II.
Czas wykonania 24.04

Skip to content