Regulamin placu zabaw

  1. Szkolny plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci i młodzieży szkolnej. Właścicielem placu zabaw jest Szkoła Podstawowa Nr 11 w Katowicach.
  2. Na początku roku szkolnego wychowawcy klas i świetlicy szkolnej zapoznają dzieci z zasadami korzystania z placu zabaw przeznaczonego do ich wieku.
  3. Dzieci korzystające z placu zabaw w ramach zajęć dydaktycznych lub pobytu w świetlicy szkolnej mogą przebywać na placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli, z którymi mają zajęcia.
  4. Nauczyciele sprawujący opiekę nad dziećmi stale monitorują zachowania uczniów, dbają o bezpieczeństwo i dyscyplinę. Wydają polecenia i egzekwują ich wykonanie przez dzieci.
  5. Dzieciom korzystającym z placu zabaw w ramach zajęć dydaktycznych lub pobytu w świetlicy szkolnej zabrania się opuszczać plac zabaw bez wiedzy i zgody nauczyciela.
  6. Dzieci poniżej 7 r.ż – mogą korzystać z placu zabaw tylko pod opieką rodziców/opiekunów oraz jeżeli nie utrudnia to korzystania z placu zabaw uczniom SP 11 w Katowicach.
  7. Wyposażenie placu zabaw winno być wykorzystywane zgodnie z jego przeznaczeniem, a korzystanie z poszczególnych urządzeń zabawowych winno być dostosowane do rozwoju psycho – fizycznego dziecka, oceny w tym zakresie dokonuje rodzic/prawny opiekun lub nauczyciel.
  8. W czasie trwania zajęć szkolnych uczniowie mają pierwszeństwo w korzystaniu z placu zabaw.
  9. Pracownicy szkoły nie ponoszą odpowiedzialności za uczniów korzystających z placu zabaw, jeżeli pozostają oni tam po zakończeniu zajęć lekcyjnych. Za bezpieczeństwo dzieci oraz wszelkie szkody materialne przez nie wyrządzone odpowiadają wówczas rodzice/opiekunowie prawni.
  10. Uczniowie korzystający z placu zabaw po zakończeniu zajęć lekcyjnych powinni podporządkować się poleceniom nauczycieli będących na placu zabaw.
  11. Z urządzeń na placu zabaw należy korzystać wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
    1) w części wydzielonej dla urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na rowerze, rolkach i deskorolkach, bieganie,
    2) zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń: huśtawek, drabinek, na dachy domków
    3) zabronione jest korzystanie z huśtawek i innych urządzeń przez więcej niż jedno dziecko w tym samym czasie i na tym samym miejscu,
    4) należy prawidłowo siedzieć na huśtawkach i prawidłowo trzymać uchwyty,
    5) zabronione jest skakanie z huśtawek i z urządzeń wspinaczkowych
    6) zabronione jest zjeżdżanie ze zjeżdżalni na stojąco, tyłem do kierunku jazdy lub na brzuchu,
    7) nie korzysta się z urządzeń podczas ograniczenia lub braku widoczności, deszczu i oblodzenia, w trudnych warunkach atmosferycznych, zimą.
  12. Na terenie placu zabaw obowiązuje zakaz:
    1) zaśmiecania terenu,
    2) niszczenia i uszkodzenia roślinności,
    3) niszczenia urządzeń zabawowo – rekreacyjnych oraz ogrodzeń i innych elementów wyposażenia terenu wokół szkoły (np. ławek, koszy na śmieci),
    4) zakłócania porządku publicznego i spokoju, używania wulgaryzmów; palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
    5) wprowadzania zwierząt,
    6) spożywania napojów alkoholowych i przebywania osób nietrzeźwych;
    7) spożywania środków odurzających, przebywania osób będących pod ich wpływem,
    8) palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych.
  13. Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych, sytuacje ich niszczenia lub łamania zasad regulaminu korzystania z placu zabaw należy niezwłocznie zgłosić pracownikowi szkoły, znajdującemu się na placu zabaw lub innemu pracownikowi szkoły.
  14. Nauczyciel, który zauważy uszkodzenie sprzętu zabawowego jest zobowiązany wyłączyć go z korzystania przez dzieci, w miarę możliwości zabezpieczyć przed dalszym uszkodzeniem oraz zgłosić ten fakt pracownikom szkoły znajdującym się w portierni lub bezpośrednio konserwatorowi.
  15. Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw należy do obowiązków konserwatorów zatrudnionych w SP 11 w Katowicach.
  16. Każdy pobyt na placu zabaw jest związany z ogromną odpowiedzialnością osób sprawujących nadzór nad bezpieczeństwem dzieci powierzonych ich opiece. Dlatego też, osoby te powinny dołożyć wszelkiej staranności w wykonywaniu swoich obowiązków i zwracać uwagę na inne, nie ujęte w niniejszym regulaminie sytuacje i zdarzenia, mogące mieć wpływ na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa dzieci przebywających na terenie szkolnego placu zabaw.
Skip to content