Klasa 1 a
Edukacja polonistyczno – społeczna:
– kaligrafia str. 60 i str. 62;
– zeszyt w linie: wypisz z tekstu z podręcznika ze str. 40 zdanie, które pasuje do ilustracji;
– podręcznik str. 41: przeczytaj tekst.
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia: str. 35 zad. 1, 2 oraz str. 79 zad. 2.
– wykonaj palmę wielkanocną według własnego pomysłu.
Religia:
– uzupełnij w ćwiczeniach temat 37 „Jezus chce być z nami ukryty w chlebie – Ostatnia Wieczerza.. Zobacz wersję audiowizualną tego tematu na płycie dołączonej do ćwiczeń.
– naucz się aktu miłości na pamięć „Boże, choć Cię nie pojmuję, jednak nad wszystko miłuję, nad wszystko, co jest stworzone, boś Ty dobro nieskończone”.
Język angielski:
– zadanie 1 na str. 52 w podręczniku. Posłuchaj nagrania, wskaż właściwy obrazek i powtórz. A teraz spróbuj wymienić nowe słówka z pamięci. Wszystkie nagrania dostępne są na platformie edukacyjnej lub na stronie www.macmillan.pl,
ham – szynka
cheese – ser
tomato – pomidor
chicken – kurczak
carrot – marchewka
yoghurt- jogurt
banana – banan
– zadanie 2 str. 52 – posłuchaj piosenki „Colin’s chant”. Wskaż właściwe produkty. Spróbuj zaśpiewać piosenkę.
– wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str. 50 w zeszycie ćwiczeń.
Klasa 1 b
Edukacja polonistyczna:
– ćwiczenia str. 35 – zrób ćwiczenia z literką g, G;
– naucz się na pamięć wierszyka z literka g;
– przeczytaj czytankę str. 39 i napisz w zeszycie odpowiedzi : Co zabierają ze sobą Grażyna i Igor do Gdańska?
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia str. 30.
Wychowanie – fizyczne:
– przebierz się w wygodny strój, wykonaj ćwiczenia kręcąc kołem 8 razy https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia.
Klasa 1 c
Edukacja matematyczna:
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – wykonaj zadania z ćwiczeń ze str. 35.
Edukacja polonistyczno- społeczna:
– posłuchaj słuchowiska G. Kasdepke „Bon czy ton. Savoir- vivre dla dzieci”. https://www.youtube.com/watch?v=5rEih5VbuaY
Język angielski:
– powtórz czynności, które wykonują zwierzęta śpiewając piosenkę „A monkey can climb”;
– wykonaj zadania 1, 2 i 3 ze str. 48 w podręczniku (1. Posłuchaj, znajdź i wskaż. Powiedz jaki to numer. Powtórz. 2. Posłuchaj, znajdź i wskaż. Posłuchaj ponownie i powiedz brakujące słowa. 3. Posłuchaj i popatrz. Popraw zdania.);
– zagraj w grę na platformie edukacyjnej.
Religia:
– zadanie na ocenę – zapoznaj się ze stacjami Drogi Krzyżowej (pomocą może być: https://view.genial.ly/5e6e371527aede0fbe74b7b1/interactive-image-klasa-5-droga-krzyzowa;
– narysuj na kartce A4 jedną ze stacji, prześlij z pomocą rodziców na adres katechety do 8.04.
Klasa 2 a
Edukacja polonistyczna:
– przeczytaj wiersz ,,Czterolistna koniczyna” – podręcznik str. 39, odpowiedz rodzicom na pytania pod tekstem, punkt 4 – w zeszycie;
– wykonaj ćwiczenia 1 – 3 w ćwiczeniach polonistycznych str. 74 – 75;
– dla chętnych – naucz się wiersza na pamięć.
Edukacja matematyczna:
– doskonalimy mnożenie i dzielenie – ćwiczenia do matematyki – str. 41 – 42.
Religia:
– zaśpiewaj piosenki wielkopostne: „Rysuję krzyż z kropelką krwi”, „Zbawienie przyszło przez krzyż”;
– obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=DI6Uet4pmzs
Klasa 2 b
Edukacja polonistyczna:
– podręcznik – przeczytaj „Zabawa w sklep” str. 36;
– zeszyt j. polski – wypisz z tekstu po 3 rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki;
– ćwiczenia polonistyczno – społeczne str. 71 zad. 5
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia matematyczno – przyrodnicze str. 83 zad. 2,3;
– powtarzaj tabliczkę mnożenia.
Klasa 3 a
Edukacja polonistyczna:
Temat: Nasze marzenia.
– przeczytaj wiersz w podręczniku str. 35;
– zastanów się, jakie masz marzenia;
– napisz o swoich marzeniach w ćwiczeniach str. 61 ćw. 5 – pamiętaj o budowie listu;
– zrób zdjęcie listu i prześlij na adres bs@sp11katowice.pl.
Edukacja informatyczna:
Kodowanie:
– odkoduj obrazek w ćwiczeniach dodatkowych str. 80 ćw. 13.
Edukacja matematyczna:
Porównywanie różnicowe:
– rozwiąż zadanie w ćwiczeniach str. 37 ćw. 1 (zadanie będzie zrobione podczas spotkania online).
Religia:
Zadanie na ocenę:
– zapoznaj się ze stacjami Drogi Krzyżowej- (pomocą może być: https://view.genial.ly/5e6e371527aede0fbe74b7b1/interactive-image-klasa-5-droga-krzyzowa -narysuj na kartce A4 jedną ze stacji i prześlij z pomocą rodziców na adres katechety do 8.04.
Edukacja ruchowa:
– wykonaj ćwiczenia do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
Jeżeli nie masz takiej możliwości wymyśl własne ćwiczenia do muzyki. Zaproś do ćwiczeń dorosłych lub rodzeństwo.
Klasa 3 b
Edukacja matematyczna:
– ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań Liczę str. 56/57;
– ułóż pytania do zadań w zeszycie do matematyki (treść zadań w mailu);
Edukacja polonistyczna:
– uzupełnij zadania podanymi wyrazami w Piszę na str. 66 zad. 4;
– dokończ opowiadanie „Moja magiczna szafa” w ćwiczeniach na str. 69;
Edukacja informatyczna:
– odkoduj obrazek w Liczę str. 80 ćw. 13.
Klasa 4 a
Wychowanie do życia w rodzinie:
– dokończ wypowiedź, która zaczyna się zdaniem: Jestem dobrym kolegą (koleżanką) ponieważ….
Informatyka:
– przeczytaj rozdział „Idziemy do kina” – podręcznik „Lubię to!” str. 100 – 106;
– obejrzyj dwa krótkie filmiki dot. tworzenia akapitów oraz opcji pokaż wszystko (wysłane w załączniku dziennika elektronicznego Vulcan);
– otwórz program MS Word;
– wybierz czcionkę Times New Roman 12;
– napisz notatkę na temat swojego ulubionego filmu (miałeś się nad tym zastanowić w ubiegłym tygodniu);
– skonstruuj co najmniej 7 zdań;
– zapisz dokument na pendrivie pod nazwą mój ulubiony film;
– poproś rodziców o pomoc i wyślij plik mój ulubiony film do nauczyciela (Joanna Czubak) na adres: jc@sp11katowice.pl
– w temacie maila napisz swoje imię, pierwszą literę nazwiska oraz klasę.
Matematyka:
Temat: Pola figur płaskich.
– przeczytaj ponownie tekst str. 148 (podręcznik);
– rozwiąż zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 138.
Język polski:
Temat: „ Bawimy się w rymy, zabawa to łatwa…”. Stanisław Grochowiak „Wyliczanka”.
– przeczytaj wiersz Stanisława Grochowiaka „ Wyliczanka” str. 218 ( pomarańczowy podręcznik)
– przypomnij sobie definicję rymu str. 219, zapisz w zeszycie;
– wypisz z wiersza „ Wyliczanka” podobnie brzmiące wyrazy. Podpowiedź znajdziesz w zadaniu 1 str. 219 ( pomarańczowy podręcznik);
– przeczytaj definicję ożywienia str. 219, a następnie przepisz do zeszytu;.
– narysuj w zeszycie jeden z obrazków, o którym przeczytasz w ćwiczeniu 4 str. 219.
Wychowanie fizyczne:
– rozwiąż test z koszykówki (test wysłany przez dziennik elektroniczny, test rozwiąż i wyślij tylko jeden raz);
– wykonaj 3 serie ćwiczeń: 1 min bieg w miejscu, 10 przysiadów, 10 wznosów ramion przodem w górę z małymi butelkami wody, 30 sek. plank (w podporze przodem, napięte mięśnie brzucha i pośladkowe, plecy proste, wzrok skierowany na podłogę), między seriami zrób 1 min przerwy.
Przyroda:
Temat: Poznajemy formy terenu.
– podstawie podręcznika (strona141) zrób ćwiczenia ze strony 88 i 89;
– ulep z plasteliny dolinę i kotlinę;
Technika:
– zapoznaj się ze znakami poziomymi str. 41 (podręcznik) i wykonaj w zeszycie ćw. 9 str. 42; -przeczytaj tekst str. 43 i 44 i wykonaj w zeszycie ćw. 1, 3 i 5;
– zaprojektuj i wykonaj element odblaskowy dla rowerzysty. Może mieć formę zawieszki, naklejki lub części ubrania.
Klasa 4 b
Wychowanie fizyczne:
Doskonalimy skip C.
https://www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Język angielski:
Topic: Revision of chapter 6. Powtórzenie materiału z rozdziału 6.
Podręcznik str. 78 – naucz się słówek z rozdziału, następnie wysłuchaj piosenki str. 78 i wykonaj w książce ćwiczenia ze str. 79 – w celu sprawdzenia rodzice otrzymają klucz do ćwiczeń.
Technika:
– zapoznaj się ze znakami poziomymi str. 41 podręcznik i wykonaj w zeszycie ćw. 9 str. 42. Przeczytaj tekst str. 43 i 44. Wykonaj w zeszycie ćw. 1, 3 i 5. Zaprojektuj i wykonaj element odblaskowy dla rowerzysty. Może mieć formę zawieszki, naklejki lub części ubrania.
Język polski:
Temat: Baśniowa opowieść z krainy Narnii. Lekcja online.
– która baśniowa przygoda bohaterów lektury podobała Ci się najbardziej? Uzasadnij swoje zdanie. Wypowiedź ustna.
Religia:
Zadanie na ocenę. Zapoznaj się ze stacjami Drogi Krzyżowej (pomocą może być: https://view.genial.ly/5e6e371527aede0fbe74b7b1/interactive-image-klasa-5-droga-krzyzowa Narysuj na kartce A4 jedną ze stacji, prześlij z pomocą rodziców na adres katechety do 8.04.
Matematyka:
Temat: Ułamek jako iloraz.
– przeczytaj tekst z str. 90, 91 lub zobacz film https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik (polecam)
– notatkę umieściłam na klasowej poczcie;
– rozwiąż przykłady a, b, c, d z poziomu A, B, C z zad. 1 ze str. 91.
Klasa 5 a
Informatyka gr 2:
– zapoznaj się z tekstem na stronach 87 – 90;
– jeżeli sprzęt, który posiadasz umożliwia Ci przećwiczenie nowych funkcji to je zastosuj w swojej prezentacji.
Język angielski gr. 1:
Topic: Wspinaczka skałkowa – czytanie ze zrozumieniem.
– przeczytaj historyjkę w podręczniku na str. 86 (nagranie do tekstu 31: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to);
– na podstawie przeczytanej historyjki wykonaj ćw. 2 w podręczniku na str. 86 oraz ćw. 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.
Matematyka:
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100,1000…
– zapoznaj się ze sposobem dzielenia ułamków w podręczniku na str. 157 – przykład;
– wykonaj w zeszycie zadanie 1 z podręcznika – str. 157. Przykład d tego zadania jest dla uczniów chętnych.
Geografia:
Temat:Lekcja powtórzeniowa.
– wykonaj w zeszycie: „Sprawdź się”z podręcznika na str. 99 – 100 ;
– korzystając ze str. 108 – 112 odpowiedz pisemnie: Jak człowiek wpływa na krajobraz?;
– obejrzyj jeden dowolny film o treści przyrodniczej (np.: w tv, internecie) i napisz notatkę. Podaj tytuł filmu, wypisz zwierzęta, rośliny, cechy klimatu, cechy krajobrazu.
Muzyka:
– przeczytaj opowiadanie „Folklor naszych sąsiadów” str. 114 – 116;
– zrób tabelkę w zeszycie (dwie kolumny; u góry po lewej wpisz Muzyka Ukrainy, po prawej Muzyka Rosji i wypunktuj najistotniejsze informacje);
– posłuchaj na YT brzmienia bandury.
Język polski:
Temat: Bez kłopotu rozpoznasz typy podmiotów.
– przepisz lub wklej pod tematem lekcji notatkę oraz wykonaj zadane ćwiczenie
https://www.szybkiplik.pl/download/aa6a9a3942ca4084fda3568d98b0a920.html
Religia:
– zapoznaj się ze stacjami Drogi Krzyżowej – pomocą może być: https://view.genial.ly/5e6e371527aede0fbe74b7b1/interactive-image-klasa-5-droga-krzyzowa
– narysuj na kartce A4 jedną ze stacji, prześlij z pomocą rodziców na adres katechety do 8.04.
Klasa 5 b
Język polski:
Temat: Analiza zdania pojedynczego.
– przypomnij sobie związki wyrazowe (niebieski podręcznik) str. 120;
– wykonaj pisemnie ćwiczenia:2, 5, 6 str. 119 – 121.
Język angielski gr. I:
Topic: Wspinaczka skałkowa – czytanie ze zrozumieniem.
– przeczytaj historyjkę w podręczniku na str. 86 (nagranie do tekstu 31: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to);
– na podstawie przeczytanej historyjki wykonaj ćw. 2 w podręczniku na str. 86 oraz ćw. 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.
Matematyka:
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
– przeczytaj ponownie str. 151 i 152 (podręcznik);
– zrób zadanie 5, 6, 7 i 8 str. 153 (podręcznik);
– prześlij zdjęcia lub skany zadań: 3 str. 150, 3 str. 152, 7 str. 153 na adres kr@sp11katowice.pl .
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalimy skip C.
– wejdź na www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Klasa 5 c
Język angielski:
Topic: WH questions –exercises. Pytania szczegółowe – ćwiczenia.
– wykonaj zadania z ćwiczeń: 6, 7, 8 str. 85.
Język polski:
– wykonaj wysłany zestaw ćwiczeń online na platformie WSiPnet;
– przepisz do zeszytu plan szczegółowy z ćwiczenia 1 z powyższego zestawu ćwiczeń.
Religia:
– przeczytaj z podręcznika temat 41 „Jair – i po co płakać” i wykonaj zadania do tego tematu w ćwiczeniach;
– skoro nie możesz pójść dzisiaj na nabożeństwo Drogi Krzyżowej do kościoła, rozważ sobie krótką Drogę Krzyżową w intencji ustania pandemii koronawirusa przez Internet.
https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674&t=71s
Historia:
Powtarzamy wiadomości.
– uzupełnij dwie karty pracy do 17.04.
https://www.szybkiplik.pl/download/b75217d5e1ab19b4bd9eae6df6160d22.html
https://www.szybkiplik.pl/download/87bd7345ecf90a376411df8e5bf4be66.html
Matematyka:
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100,1000…
– zapisz temat w zeszycie;
– zapoznaj się ze sposobem dzielenia ułamków w podręczniku na str. 157 – przykład;
– wykonaj w zeszycie zadanie 1 z podręcznika – str. 157;
– przykład d tego zadania jest dla uczniów chętnych.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalimy skip C
– wejdź na www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Klasa 5 d
Technika:
– zapoznaj się z tekstem str. 48 i ćwiczeniami 2, 3 Wykonaj w zeszycie ćw. 4 i 5 str. 50.
Geografia:
Temat: Lekcja powtórzeniowa.
– wykonaj w zeszycie: „Sprawdź się” z podręcznika na str. 99 – 100 ; – korzystając ze str. 108 – 112 odpowiedz pisemnie: Jak człowiek wpływa na krajobraz?;
– obejrzyj jeden dowolny film o treści przyrodniczej (np.: w tv, internecie) i napisz notatkę. Podaj tytuł filmu, wypisz zwierzęta, rośliny, cechy klimatu, cechy krajobrazu.
Język angielski:
Topic: Wspinaczka skałkowa – czytanie ze zrozumieniem.
– przeczytaj historyjkę w podręczniku na str. 86 (nagranie do tekstu 31: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/15smfTVCe9mujYYOgbF4Ipbh5GLl5e_to);
– na podstawie przeczytanej historyjki wykonaj ćw. 2 w podręczniku na str. 86 oraz ćw. 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 84.
Religia:
– przeczytaj z podręcznika temat 50 Św. Bernadetta – wybrana przez Maryję;
– uzupełnij zadania do jego tematu w zeszycie ćwiczeń.
Język polski:
Temat: „Z wizytą w grodzie dawnych Słowian”.
– przypomnij sobie zasady pisowni wyrazów z rz,ż,ó,u,h,ch (niebieski podręcznik) str. 200 – 202;
– zorganizuj wycieczkę po Twoim mieszkaniu i znajdź w nim jak najwięcej przedmiotów z trudnością ortograficzną (ż / rz, ch/h, ó/u). Zapisz wszystkie znalezione przedmioty w zeszycie. Przygotuj krótką prezentację zachęcającą do odwiedzania Twojego mieszkania.
– zapisz w niej znalezione przez Ciebie wyrazy. Przykład: Szanowni Państwo! Zapraszam na niezwykłą podróż do mojego mieszkania. Po prawej stronie widzą Państwo lodówkę, w której znajdują się warzywa i jogurty. Na komodzie widzą Państwo filiżanki babci Grażyny… (i tak
dalej). – napisz minimum 6 zdań. Udanej zabawy!
Historia:
Praca pisemna:
– uzupełnij dwie karty pracy do 17.04 (karty wysłane na adresy email).
Klasa 6 a
Język angielski: gr.2
Topic: Sprawdzam siebie – unit 6.
– proszę samodzielnie wykonać test podsumowujący unit 6: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPKzTgkNqJ7k1cbK7zPxW_no4pEg5CC4ss-61n1m3ne9_eUA/viewform?usp=sf_link.
Religia:
– przeczytaj z podręcznika temat 34 „Grób Pański – myśleli, że to już koniec” i wykonaj zadania do tego tematu w ćwiczeniach;
– skoro nie możesz pójść dzisiaj na nabożeństwo Drogi Krzyżowej do kościoła, rozważ sobie krótką Drogę Krzyżową w intencji ustania pandemii koronawirusa przez internet https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674&t=71s.
Wychowanie fizyczne:
– doskonalimy skip C https://www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Język polski:
Temat: Związki frazeologiczne wywodzące się z mitologii.
– dokończ zadania twórcze z wczorajszej lekcji (zdjęcia prac wyślij na adres az@sp11katowice.pl do 7.04);
– wykonaj pisemnie zadanie 8 str. 160 (podręcznik pomarańczowy).
Matematyka:
Temat: Porównywanie liczb.
– przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 164 i 165 lub obejrzyj filmy (polecam)
https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE&list=PLef0yBMrEiIh42iw0OeJ-
hxXZsT5UHnw3 https://www.youtube.com/watch?v=88_lpDJSbN8
ihttps://www.youtube.com/watch?v=MJ6vZOFjPT4
– na poczcie klasowej i w załączniku w vulcanie znajdziesz notatkę.
– rozwiąż zadania przesłane na pocztę i do Vulcana.
Informatyka: gr.2
– przeczytaj tekst „Trafiony zatopiony” od str. 80;
– zbuduj skrypty zgodnie z instrukcją do str. 85;
– zaloguj się do poczty office 365 (konto utworzone na zajęciach) w czasie twoich zajęć komputerowych i spróbuj nawiązać kontakt z nauczycielem na skypie.
Klasa 6 b
Wychowanie do życia w rodzinie:
– pooglądaj z rodzicami zdjęcia z okresu kiedy byłeś/byłaś małym dzieckiem, powspominajcie.
Geografia:
Temat: Lekcja powtórzeniowa.
– przeczytaj w podręczniku str. 125 – 126;
https://epodreczniki.pl/a/ekologiczny-prad/DwjQGBHN7;
– napisz w zeszycie odpowiedzi do „Sprawdź się” ze str. 127 – 128.
Język angielski:
Temat: Test yourself. Sprawdź się.
– wykonaj ćw. 1, 2, 3 ze str. 62.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalimy skip C
https://www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Matematyka:
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb ujemnych.
– wykonaj zadanie 1 ze str. 173 z podręcznika;
– prześlij rozwiązane zadanie na mój adres: ec@sp11katowice.pl
Język polski:
Temat: „Na początku było słowo…”.
– przeczytaj tekst zamieszczony w pomarańczowym podręczniku str. 161 – 162;
– wykonaj pisemnie zadanie 1, 2, 9 str. 162 – 163.
Technika:
Temat: Rzut prostokątny.
– zapoznaj się z tekstem na str. 42;
– wykonaj w zeszycie ćw. 4;
– dodatkowa instrukcja zostanie zamieszczona jako załącznik na stronie dziennika.
Klasa 6 c
Matematyka:
Temat: Sprawdzenie wiadomości.
– o godzinie 12.00 dostaniesz test online do rozwiązania, proszę go rozwiązać do godziny 13.00;
– w przypadku nieobecności, do uczniów zostanie przesłany test po uzgodnieniu terminu.
Religia:
Zadanie na ocenę. Zapoznaj się ze stacjami Drogi Krzyżowej (pomocą może być: https://view.genial.ly/5e6e371527aede0fbe74b7b1/interactive-image-klasa-5-droga-krzyzowa Narysuj na kartce A4 jedną ze stacji, prześlij na adres katechety do 8.04.
Język angielski:
Topic: Revision. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z unitu 6.
– proszę wykonać kartę pracy: https://drive.google.com/open?id=1NVjetxHzZPxH7pR4T-2nPP6UKifcgF3R i odesłać ją do mnie (poprzez Google Classroom)
Język polski
Temat: Wiem, umiem, rozumiem. Ćwiczenia utrwalające.
– przeprowadź i zapisz wywiad z mamą/tatą lub koleżanką/kolegą na temat jego planów. Zadaj cztery pytania. Użyj różnych typów orzeczeń i podmiotów. Podkreśl je w tekście wywiadu i podaj ich nazwę. Zadanie wyślij pod adres aw@sp11katowice.pl
Muzyka:
– przeczytaj informacje str. 139 – 140. Zrób krótką notatkę nt. orkiestr dętych. Wysłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=wK-b5PLhrEI ,zastanów się jakie instrumenty słyszysz w utworze.
Klasa 7 a
Język angielski grupa1:
Temat: Check yourself. Sprawdź się.
– wykonaj na ocenę ćwiczenia na str. 72 (zeszyt ćwiczeń). Zrób zdjęcie całej strony lub przepisz odpowiedzi do dokumentu Word i prześlij na adres:egutkowska@sp11katowice.pl
Chemia:
Test / kartkówka – wzory sumaryczne, strukturalne i nazwy związków; odczytywanie zapisów chemicznych; wiązania chemiczne. Na vulcanie otrzymasz link do testu, który będzie aktywny od godz. 9: 00 do 20:00, test rozwiązujemy tylko raz. Powodzenia.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 10 ćwiczeń rozciągających.
Fizyka:
– wpisz do zeszytu temat: Swobodne spadanie ciał. Na podstawie podręcznika str. 174 – 177 lub filmu https: //youtube/pH6wkUAjbDY odpowiedz w zeszycie na następujące pytania: Jakim ruchem swobodnie spadają ciała i która to zasada dynamiki Newtona?; Pod wpływem, jakiej
siły swobodnie spadają ciała?; Czy spadek swobodny zależy od masy?
Dla chętnych z podręcznika ćw. 2 str. 178.
Język polski:
Temat: Wyrazy podstawowe i pochodne. Ćwiczenia.
– napisz krótką historyjkę, w której użyjesz wyrazów pochodnych utworzonych od podanych słów: pisać, księga, krzyk, kawa, telefon, nie ustąpić, Szkocja;
– zeszyt ćwiczeń, zad. 7, str. 113 – 114.
Geografia:
Temat: Regiony turystyczne w Polsce.
– wykorzystaj wiadomości z ostatniej lekcji i wybierz jeden region z Polski, który uważasz za najbardziej atrakcyjny turystycznie w naszym kraju, a następnie uzasadnij swoje zdanie (do wyboru: Tatry, Karkonosze, G. Świętokrzyskie, Wyżyna Krakowsko- Częstochowska, Mazury, Pobrzeże Gdańskie). Możesz też zaproponować inny region. Pracę wykonaj w postaci ulotki.
Religia:
Skoro nie możesz pójść dzisiaj na nabożeństwo Drogi Krzyżowej do kościoła, rozważ sobie krótką Drogę Krzyżową w intencji ustania pandemii koronawirusa przez Internet https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674&t=71s
Klasa 7 b
Geografia:
Temat: Regiony turystyczne w Polsce.
– wykorzystaj wiadomości z ostatniej lekcji i wybierz jeden region z Polski, który uważasz za najbardziej atrakcyjny turystycznie w naszym kraju, a następnie uzasadnij swoje zdanie (do wyboru: Tatry, Karkonosze, G. Świętokrzyskie, Wyżyna Krakowsko- Częstochowska, Mazury, Pobrzeże Gdańskie). Możesz też zaproponować inny region. Pracę wykonaj w postaci ulotki.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 10 ćwiczeń rozciągających.
Język polski:
Temat: Opisujemy plakat.
– obejrzyj plakat promujący bezinteresowne działania str. 186;
– przeczytaj informacje o językowych środkach perswazji str. 187 i zrób notatkę w zeszycie;
– zapoznaj się ze znaczeniami słów; filantropia, wolontariat, znak plastyczny str. 187;
– wykonaj pisemnie zadanie 4 str. 187.
Matematyka:
Temat: Zadania tekstowe. (zapisz temat w zeszycie)
– spróbuj rozwiązać w zeszycie zadania 27 i 28 str. 202 podręcznik;
– porównaj swoje rozwiązanie z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=1vtKVjCs81U (szukaj zadań po treści, nie po numerach)
Religia:
– dokończ wywiad z bohaterem filmu „Wielki Mike”.
Biologia:
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.
– przeanalizuj str. 165 – 169 z podręcznika;
– wykonaj pisemnie zadanie 1, 3 str. 169;
– pomocne: https://www.youtube.com/watch?v=mrvAY2kMFuY
Muzyka:
– przeczytaj informacje str. 117 – 121.
– w zeszycie wyjaśnij pojęcia: balet, pointy, pas, pirouette. Zobacz fragment baletu Piotra Czajkowskiego „Taniec łabędzi” https://www.youtube.com/watch?v=6Loq1YvcKTw
Klasa 7 c
Język angielski:
Topic: A problem page – odbiór tekstów czytanych.
– Workbook p. 67 – ex. 1 & 2;
– MyEnglishLab – 6.3 Reading – BBC Vox Pops.
Język polski:
Temat: Wyrazy podstawowe i pochodne. Ćwiczenia.
– napisz krótką historyjkę, w której użyjesz wyrazów pochodnych utworzonych od podanych słów: pisać, księga, krzyk, kawa, telefon, nie ustąpić, Szkocja;
– zeszyt ćwiczeń, zad. 7, str. 113 – 114.
Wychowanie fizyczne:
Doskonalimy skip C
https://www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
Matematyka:
Temat: Zadania tekstowe.
– zapisz temat w zeszycie.
– spróbuj rozwiązać w zeszycie zadania 27 i 28 str. 202 z podręcznika.
– porównaj swoje rozwiązanie z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=1vtKVjCs81U (szukaj zadań po treści, nie po numerach)
Biologia:
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.
– przeanalizuj str. 165 – 169 z podręcznika;
– wykonaj pisemnie zadanie 1, 3 str. 169;
– pomocne: https://www.youtube.com/watch?v=mrvAY2kMFuY
Geografia:
Temat: Regiony turystyczne w Polsce.
– wykorzystaj wiadomości z ostatniej lekcji i wybierz jeden region z Polski, który uważasz za najbardziej atrakcyjny turystycznie w naszym kraju, a następnie uzasadnij swoje zdanie (do wyboru: Tatry, Karkonosze, G. Świętokrzyskie, Wyżyna Krakowsko- Częstochowska, Mazury, Pobrzeże Gdańskie). Możesz też zaproponować inny region. Pracę wykonaj w postaci ulotki.
Historia:
Temat: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich.
– przeczytaj rozdz. 6 str. 137 – 140;
– obejrzyj filmik „Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich”
youtube.com/watch?v=i9CU4TJEDCk- pozwoli Ci to poznać i zrozumieć czym różniły się od siebie organizacje polityczne dążące do odzyskania niepodległości przez Polskę.
Klasa 8 a
Chemia:
– lekcja online 12.00 (na vulcanie dostaniesz link do lekcji 5 minut wcześniej);
Temat: Pochodne węglowodorów. Alkohole.
Język angielski 1 grupa:
Temat: I’d like to recommend ‘Twilight’ Polecamy film lub książkę.
– zapoznaj się z modelem wypowiedzi pisemnej na str. 101, ćw. 4;
– zapoznaj się z przydatnymi zwrotami;
– wykonaj ćw. 6 na ocenę (krótka wiadomość 50-120 słów), str. 101 i prześlij do wtorku 07.04. na mój adres e-mailowy: egutkowska@sp11katowice.pl
Język angielski 2 grupa:
Topic: Utrwalenie materiału z unitu 11.
– proszę wykonać zadania podsumowujące unit 11 na karcie pracy i odesłać ją do mnie do 6 kwietnia na adres: akuc@sp11katowice.pl
https://drive.google.com/file/d/1e3faTELo8w3Cp2swRpW82ekJiV-t0TNS/view?usp=sharing
(jeśli ktoś nie ma możliwości wydrukowania karty, proszę wykonać zadania w zeszycie, zrobić zdjęcie i odesłać do mnie).
Fizyka:
Temat: Zjawiska cienia i półcienia.
– przeczytaj z podręcznika ze str. 219 – 222 i napisz do zeszytu: Co to jest cień? oraz przerysuj schemat powstawania cienia.; Co to jest półcień? i przerysuj schemat powstawania cienia i półcienia (schematy wykonujemy linijką i ołówkiem). Możesz także obejrzeć film https://youtu.be/Lg5O1u8e8-E.
Geografia:
Temat: Kanada – środowisko przyrodnicze, a rozwój rolnictwa.
– podręcznik str. 132;
– zobacz www.przewodniki24.pl/kanada/
– napisz notatkę w zeszycie: -Wiadomości ogólne o Kanadzie; -Jak ukształtowanie powierzchni, prądy morskie i odległość odległość od morza wpływa na klimat Kanady? -odpowiedz na pytanie 3 i 4 ze str. 137;
– na dodatkową ocenę możesz przygotować prezentację lub plakat o Kanadzie.
Język polski:
Temat: Omówienie wypracowań.
– przepisz do zeszytu wyrazy, w których najczęściej popełniane są błędy;
– ułóż z nimi zdania;
– przepisz dialog, jaki się toczy pomiędzy bohaterami tekstu „Czarnoksiężnik z Archipelagu” , str. 177 ( łącznie ze zdaniem poprzedzającym „Ogion był tak łagodny(…)” Zakończ zdaniem: „ Bo nie zdałeś sobie jeszcze sprawy(…)”;
– zwróć uwagę na zastosowane znaki interpunkcyjne.
Matematyka:
– test on-line w godzinach 10.00 – 12.00 z karty pracy nr 9.
Zajęcia z wychowawcą:
Temat: W świecie autyzmu.
– zobacz i przemyśl https://www.facebook.com/100001238583757/posts/3014570275260896/
https://www.facebook.com/100001238583757/posts/3014574491927141/
Klasa 8 b
Edb:
Doskonalimy bandażowanie.
https://youtu.be/zAPzePa-PSs
Matematyka:
Test on-line w godzinach 10.00 – 12.00 z karty pracy nr 9.
Zajęcia z wychowawcą:
Niedługo święta – inne niż wszystkie.
Pomóż rodzicom w pracach domowych.
Historia:
Temat: Droga ku wspólnej Europie. Przeczytaj rozdz.8 (str. 143 – 147),
– zwróć uwagę na przebieg demokratyzacji Europy.
Wykonaj ćw. 2 str. 147 (można w formie prezentacji) – czas do 15.04
Język polski:
Temat: Podsumowanie lektury.
– lekcja online godz. 13.00-14.00
Język angielski
Temat: Sports. Słownictwo.
– wykonaj w zeszycie ćw. 6, 7 i 8, str. 105.
Wychowanie fizyczne:
– wykonaj 10 ćwiczeń rozciągających.
Klasa 8 c
Język angielski:
Temat: Sports places.
– wykonaj ćw.1 ze str. 106 w zeszycie;
– wykonaj ćw. 3a i 4 ze str. 106;
– link do nagrań na okładce podręcznika www.oup.com/elt/repetytorium8klasa
– dla chętnych: ćw.6 str. 106.
Historia:
Temat: Droga ku wspólnej Europie.
– przeczytaj rozdział 8 (str. 143 – 147);
– zwróć uwagę na przebieg demokratyzacji Europy;
– wykonaj ćw. 2 str. 147 ( można w formie prezentacji) – czas do 15.04
Matematyka:
Test on-line w godzinach 10.00 – 12.00 z karty pracy nr 9.
Wychowanie fizyczne:
– zrób ćwiczenia ogólnorozwojowe przez 15 min.
– doskonalimy skip C https://www.youtube.com/watch?v=5FuVt3aC5do
– przeanalizuj jeszcze raz podstawowe przepisy gry w koszykówkę. Na kartce wypisz 5 przepisów, które według Ciebie są bardzo ważne do tego, aby gra mogła się odbyć, zachowując przy tym bezpieczeństwo.
– zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij na adres ksz@sp11katowice.pl do 06.04.2020
Język polski:
Temat: Omówienie wypracowań.
– przepisz do zeszytu wyrazy, w których najczęściej popełniane są błędy;
– ułóż z nimi zdania;
– przepisz dialog, jaki się toczy pomiędzy bohaterami tekstu „Czarnoksiężnik z Archipelagu”, s. 177 ( łącznie ze zdaniem poprzedzającym „Ogion był tak łagodny(…)” Zakończ zdaniem: „ Bo nie zdałeś sobie jeszcze sprawy(…)”;
– zwróć uwagę na zastosowane znaki interpunkcyjne.
Chemia
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
– zrób zadania z przesłanej karty pracy (kartę pracy można wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać).
Religia:
– przeczytaj z podręcznika temat 32 „Komu potrzebne jest chodzenie do kościoła?” i przepisz do zeszytu notatkę z zielonej ramki (str. 106).