Wizja szkoły
Afirmacja życia w harmonii z naturą i drugim człowiekiem oraz otwartość na problemy ludzi niepełnosprawnych i środowiska lokalnego.
Nasza szkoła powinna:
- uczyć życia w harmonii z naturą i drugim człowiekiem.
- być otwartą na ludzi niepełnosprawnych.
- być przyjazną i bezpieczną.
- zapewniać dobry poziom nauczania.
- uczyć afirmacji rzeczywistości.
- przygotować do prawidłowego funkcjonowania we współczesnej rzeczywistości.
- mieć bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych.
- wspierać uczniów z rodzin o trudnych warunkach materialnych.
- nieść pomoc uczniom sprawiającym kłopoty wychowawcze
- wspierać uczniów i ich rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
Misja szkoły
Przeszłość i teraźniejszość są naszymi środkami. Tylko przyszłość jest celem.
Pascal
Troszczymy się o przyszłość każdego dziecka dbając o jego harmonijny rozwój, kształtujemy postawy prozdrowotne, wdrażamy do aktywności fizycznej oraz zdrowego stylu życia. Tworzymy atmosferę wzajemnego szacunku, bezpieczeństwa i przyjaźni. Wychowujemy w duchu poszanowania wartości narodowych i kulturowych.
Nasza szkoła:
- podnosi świadomość kultury zdrowotnej, dba o rozwój aktywności fizycznej i promuje zdrowe odżywianie
- wdraża do zachowań proekologicznych
- zapewnia optymalne warunki do wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka w bezpiecznym i przyjaznym środowisku
- rozpoznaje i realizuje potrzeby oraz oczekiwania uczniów i ich rodziców
- rozwija intelekt poprzez wzbogacanie wiedzy z różnych dziedzin życia
- tworzy warunki do uczenia się i nauczania według nowoczesnych metod, które spełniają określone standardy edukacyjne
- inspiruje do poszukiwania prawdy, poznawania swoich uzdolnień i rozszerzania zainteresowań
- otacza indywidualną opieką zarówno ucznia wybitnie zdolnego jak i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- dba o wszechstronny rozwój dziecka skierowanego do kształcenia specjalnego
- promuje idee integracji i uczy tolerancji
- rozwija postawy patriotyczne, poczucie przynależności do ojczyzny oraz społeczności lokalnej i europejskiej
- wzbogaca i pogłębia znajomość regionu
- rozwija partnerstwo między uczniami i pracownikami szkoły
- współpracuje z rodzicami nad wychowaniem, rozwojem i edukacją dziecka
- kształtuje kulturę osobistą, poszanowanie norm społecznych i tradycji