KLASA INTEGRACYJNA
W sposób szczególny w klasie integracyjnej zapewniamy:
- zaspokojenie indywidualnych potrzeb społecznych i edukacyjnych każdego dziecka;
- zapewnienie każdemu dziecku poczucia bezpieczeństwa oraz akceptacji;
- kształcenie pozytywnych cech osobowości;
- kształcenie samodzielności uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- przygotowanie dzieci z niepełnosprawnością do życia w społeczeństwie;
- opieka dwóch pedagogów;
- bardzo mała liczebność klasy;
- zajęcia rewalidacyjne;
- kontakt dzieci zdrowych z ich niepełnosprawnymi koleżankami i kolegami.
W klasach pierwszych gwarantujemy:
- atrakcyjne zajęcia w terenie wzbogacające formy i metody nauczania,
- wszechstronny rozwój dziecka w bliskim kontakcie z otaczającym środowiskiem,
- poznanie regionu: środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków i ciekawych miejsc,
- zdobycie umiejętności dokumentowania swoich ,,podróży” – prowadzenie dziennika młodego podróżnika,
- rozwój sprawności fizycznej, samodzielności, odpowiedzialności i wytrwałości,
- nawiązanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i integrację zespołu klasowego.
- wszechstronny rozwój osobowości dziecka poprzez kontakt ze sztuką,
- rozwijanie emocjonalnego przeżywania wartości estetycznych i rozwój ekspresji twórczej,
- poznanie różnorodnych technik plastycznych i form wypowiedzi,
- wyjścia i wycieczki plenerowe,
- nawiązanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i integracja zespołu klasowego,
- satysfakcję i radość z pracy twórczej.
- rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem,
- rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej,
- wspieranie psychologicznych aspektów rozwoju dziecka,
- przygotowanie do funkcjonowania w różnych rolach społecznych poprzez umiejętność wchodzenia w rozmaite role,
- wizyty w teatrach na przedstawieniach
Wszystkie wartości jakie uda nam się wpoić dzieciom w dzieciństwie, z pewnością zaowocują w przyszłości. Szkoła bowiem powinna stanowić miniaturowy model społeczeństwa, a przecież każdy z nas chciałby żyć wśród ludzi mądrych, wrażliwych i tolerancyjnych.